پزشک جزئیات تلف شدن یکی از توله های یوزپلنگ ایرانی را بیان کرد

© AFP 2023 / Olga Maltsevaپزشک جزییات تلف شدن یکی از توله های یوزپلنگ ایرانی را بیان کرد
پزشک جزییات تلف شدن یکی از توله های یوزپلنگ ایرانی را بیان کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2022
اشتراک
پزشک معتمد مرکز تکثیر یوزپلنگ آسیایی: متاسفانه یکی از سه توله یوزپلنگ ها از ابتدا کوچکتر بود و در روزهای اخیر نیز وزن اضافه نکرده بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رکنا، بهرنگ اکرامی، پزشک معتمد مرکز تکثیر یوزپلنگ آسیایی گفت: متاسفانه یکی از سه توله یوزپلنگ ها از ابتدا کوچکتر بود و در روزهای اخیر نیز وزن اضافه نکرده بود. آن طور که به من خبر داده اند، حدود ساعت 12:30 ظهر دیروز، این اتفاق افتاد و کالبدشکافی ما در ساعت 8 شب روز گذشته هم نشان می دهد که چسبندگی ریه سمت چپ مهمترین علت تلف شدن این توله بوده است.
این دامپزشک متخصص حیات وحش در ادامه تاکید کرد: توله های دوم و سوم از زمان تولد افزایش وزن خوبی دارند و تیم اجرایی و علمی مرکز تکثیر یوز آسیایی به صورت شبانه روزی تمامی رفتارها و تغذیه توله یوزهای دوم و سوم و یوز ماده را بعد از جراحی رصد و پایش می کنند. همچنین حال عمومی یوزپلنگ مادر هم خوب است، اما به نظر می رسد یوز مادر توله های خود را هیچ گاه نپذیرد.
دکتر حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست نیز موضوع تلف شدن توله یوزپلنگ ایرانی را تایید کرد و اظهار داشت: همان طور که در گزارش سایت سازمان محیط زیست آمده، این توله یوزپلنگ به دلیل ناهنجاری مادرزادی و چسبندگی ریه سمت چپ تلف شده است. البته دو توله دیگر خوشبختانه در وضعیت مناسبی به سر می برند.
وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه هنوز یوزپلنگ مادر توله های خود را نپذیرفته است.
گفتنی است؛ عصر روز شنبه 10 اردیبهشت 1401، سه توله یوزپلنگ ایرانی تحت عمل سزارین روی یوزپلنگ مادر به نام "ایران" در مرکز تکثیر یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی توران متولد شده بودند که متاسفانه ظهر روز سه شنبه 13 اردیبهشت 1401 یکی از آنها تلف شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала