آمریکا از "تزریق پایگاه‌ها در اروپا" چه هدفی را دنبال می‌کند؟

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2022
اشتراک
هم افزایی اقتصادی بین روسیه و اروپا باعث ایجاد یک بلوک قاره ای می‌شود که قدرت های دریایی (بریتانیا و ایالات متحده) مانند طاعون از آن می ترسند.
به گزارش اسپوتنیک، رینو کامیلری نویسنده و روزنامه نگار ایتالیایی در مقاله ای برای "نیکولا پورو" نوشت که ایالات متحده می خواهد به هدف اصلی خود "ایجاد شکاف عمیق بین اتحادیه اروپا و روسیه" دست یابد.
به گفته نویسنده، اروپای "مملو از پایگاه‌های نظامی آمریکا" به زودی خرید گاز شیل آمریکا را که از طریق شکستگی هیدرولیکی تولید می‌شود و از طریق دریا حمل می‌شود، آغاز خواهد کرد. او اهداف واشنگتن را فاش کرده نوشت: "ایالات متحده نمی‌تواند انرژی را با قیمت قابل رقابت عرضه کند، اما چماق بزرگی در دست دارد".
اوکراین به یک پایگاه بسیار خطرناک برای سلاح های ضدبشری آمریکا تبدیل شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.04.2022
اوکراین به یک پایگاه بسیار خطرناک برای سلاح های ضدبشری آمریکا تبدیل شده است
این کارشناس به عنوان مثال از مطالعه روزنامه نگارGianandrea Gaiani یاد کرد که از تمایل ایالات متحده برای ایجاد شکاف بین روسیه و اروپا صحبت می کند. نویسنده خاطرنشان کرد: تصادفی نیست که واشنگتن دو ماه پس از اتمام ساخت خط لوله جدید گاز نورد استریم 2 زنگ خطر درگیری قریب الوقوع در اوکراین را به صدا درآورد.
وی یادآور شد که در سال 2014، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا از متحدان اروپایی خواست دیگر گاز روسیه را نخرند و از ایالات متحده گاز دریافت کنند. در همان سال به دلیل فشارهای آمریکا بر بلغارستان، احداث خط لوله مهم گاز دیگری به نام "جریان جنوبی" متوقف شد.
هم افزایی اقتصادی بین روسیه و اروپا یک بلوک قاره ای ایجاد می کند که قدرت های دریایی (یعنی بریتانیا و ایالات متحده) مانند طاعون از آن می ترسند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала