گزارش و تحلیل

یهودی بودن به معنای نازی نبودن نیست

© AFP 2023 / Timothy A. Claryیهودی بودن به معنای نازی نبودن نیست
یهودی بودن به معنای نازی نبودن نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2022
اشتراک
آقای سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه چند روز پیش اظهار داشته بود "زلنسکی مانند هیتلر خون یهودی دارد" و افزود "بزرگترین افراد یهودستیز خود ریشه یهودی داشته‌اند".
آقای سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه چند روز پیش اظهار داشته بود "زلنسکی مانند هیتلر خون یهودی دارد" و افزود "بزرگترین افراد یهودستیز خود ریشه یهودی داشته‌اند".
آقای لاوروف در گفتگو با شبکه تلوزیونی ایتالیا همچنین گفت :" یهودی بودن ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، مانع از این حقیقت نیست که عوامل نازی در اوکراین وجود دارند".
بدیهی است آقای لاوروف بدون دلیل و مدرک چنین سخنانی را به زبان نمی آورد و چه کسی است که نداند روسها بیشترین فعالیت تحقیقاتی و جمع آوری اطلاعات امنیتی و تاریخی درباره نازی ها انجام داده اند و پرونده سوابق تاریخی بسیاری از شهروندان اوکراینی از زمان شوروی سابق در اختیار موسکو بوده و هست، مخصوصا فردی مانند زلنسکی که پدر و مادرش کارمند دولت روسیه بودند.
وقتی هم درباره هیتلر صحبت می کنیم طبق برخی مدارک که پس از فروپاشی آلمان نازی توسط افسر اطلاعات آلمان نازی هانس فرانک منتشر شد مادر هیتلر خدمتکار یک خانواده یهودی ثروتمند بوده و مورد تجاوز پسر ارباب خانه قرار گرفته و هیتلر فرزند نا مشروع آن ارباب بوده و برخی مستندات دیگر تبار مادر هیتلر را نیز به یهودی های آفریقا ربط می دهد که به اروپا مهاجرت کرده بودند وبعد برای اینکه بتوانند در جوامع کاتولیک زندگی کنند به قول معروف تقیه کردند و ادعای مسیحی بودن نمودند.
البته تا قبل از جنگ جهانی دوم این شایعات و مدارک در رسانه های مختلف اروپایی و روزنامه های مختلف گه گاهی منتشر می شد و رسانه هایی که صاحبانشان یهودی بودند با آب و تاب در باره اینکه احتمال اینکه هیتلر یهودی تبار باشد منتشر می کردند اما هیتلر دستور داد که انتشار این اخبار سانسور شود و بعد از جنگ جهانی دوم کلا در همه کشورهای اروپایی این جریان سانسور شد.
آنهایی که در زمینه فعالیت صهیونیست ها در زمان جنگ جهانی دوم کار تحقیقاتی انجام داده اند به خوبی می دانند که صهیونیست ها در دوران این جنگ به دو گروه تقسیم شده بودند که یکی از آنها در لندن مستقر بود و دیگری در برلین و با حکومت های وقت آلمان نازی از یکسو و انگلیس و آمریکا از سوی دیگر رابطه بسیار نزدیک داشتند و منتظر بودند ببینند نتیجه جنگ چه می شود تا گروهی که در پایتخت کشور پیروز جنگ مستقر بود مدعی حمایت صهیونیست ها از آن طرف شود.
در واقع بحث نازی بودن افراد یا نازی نبودن افراد بحثی نیست که مرتبط با هویت شناسنامه ای و یا دینی و یا قومی و یا مذهبی آنها باشد بلکه مرتبط با مرام فکری آنها است.
یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2022
گزارش و تحلیل
گاردین: اگر ما واقعاً به آینده مردم اوکراین اهمیت می دهیم، باید چکار کنیم؟
هر کس که تفکر نژاد پرستانه ای داشته باشد و به دنبال برتربینی نژادی از نژاد های انسانی بر علیه نژاد دیگر باشد و بر اساس آن نژاد پرستی نسل کشی بشری را توجیه کند، خود به خود یک نازی است.
اگر به کتاب The World Conquerorsنوشته لوئیس مارشالکو که خود نیز یک یهودی است مراجعه کنید وهمچنین به کتاب قبیله سیزدهم (امپراتوری خزران و میراث آن) نوشته آرتور کستلر (که وی هم یک نویسنده یهودی است) مراجعه کنید می بینید که قومی به نام قوم خزران در قرن هفتم میلادی با ادعای یهودی بودن در منطقه شمال خزر حکومتی را تشکیل دادند.
حکومت خزران متشکل از نژاد ها و اقوام مختلف بودند و از افراد بی دین گرفته تا مسیحی و یا یهودی تشکیل می شدند و وقتی که مسلمانان به آنها حمله کردند برای اینکه قبایل و نژاد های مختلف خود را متحد کنند ادعای یهودی بودن کردند.
بعدها وقتی که حکومت خزران فروپاشید اینها در اوکراین و دیگر کشورهای اروپایی مستقر شدند و عموما بسیاری باور دارند که تبار یهودی های اوکراین (که زلنسکی هم ظاهرا یکی از آنها است) عموما به این قبیله بر می گردد که اصالتا جزو دوازده قبیله اصیل قوم بنی اسرائیل نیستند.
امری که نشان می دهد بسیاری از اینهایی که امروزه مدعی یهودی بودن هستند ویا به این بهانه به اسرائیل سفر کرده اند و شناسنامه اسرائیلی گرفته اند اصولا یهودی نیستند.
به هر صورت نمی خواهم وارد مباحث تاریخی شوم اما نکته مهم در نوشته های دو کتاب فوق الذکر که تکرار می کنم توسط دو یهودی که تبار آنها به قبایل اصیل یهودی ها بر می گردد نوشته شده، بخشی از مدعیان یهودیت با همان تفکرهای نژاد پرستانه در سرتاسر جهان کارهایی انجام دادند که مشابه عملکرد نژادپرستانه نازی ها بوده و هست.
امروزه کافی است به عملکرد اینها بر علیه فلسطینی ها نگاهی گذرا بیاندازید وخودتان قضاوت کنید که آیا این عملکرد نژادپرستی و کشتار نژادی به حساب می آید یا نه.
اینکه به یکباره هیچ کس در جهان واکنش نشان ندهد و یائیر لاپید به سخنان آقای لاوروف واکنش نشان دهد خود نشان از آن دارد که همه اینها با هم هستند و لاپید از رفتار نژادپرستانه زلنسکی و امثال زلنسکی بر علیه روس تبارهای اوکراین حمایت می کند.
رفتار و سخنان لاپید که برای اولین بار نیست در جریان اوکراین انجام می شود نشان می دهد که وی حامی قتل عام نژادی که سالها است توسط نئونازی های اوکراینی بر علیه مردم اوکراین انجام می شود است واسرائیل در جریان اوکراین نه فقط بی طرف نیست بلکه با تمام قدرت از دشمنان روسیه حمایت می کند و حتی برخی گزارش ها مبنی بر ارسال تعدادی از نیروهای ویژه و زبده ارتش اسرائیل برای کمک به زلنسکی نیز در رسانه ها منتشر شده.
البته برخی هم باور دارند که جناحی از صهیونیست ها پس از تشکیل رسمی جنبش صهیونسیم در قرن 19 میلادی برنامه ریزی کردند تا شرایطی ایجاد کنند که شرایط زندگی یهودی ها در سرتاسر جهان سخت شوند و آنها مجبور شوند برای نجات خود توسط آژانس یهود به فلسطین مهاجرت کنند و حتی برخی از آنها با حکومت های متعدد مخصوصا اروپایی، همکاری کردند عرصه را برای یهودیان تنگ کنند تا به فلسطین مهاجرت کنند.
امروزه هم مشاهده می کنیم که زلنسکی کارهایی می کند تا یهودی ها از اوکراین به اسرائیل بروند.
با توجه به این شرایط می توان گفت حرف های آقای لاوروف خیلی هم دور از واقعیت نبوده اما اینکه یائیر لاپید و کلا اسرائیل به خود اجازه دهد نسبت به سخنان وزیر خارجه یک کشور دیگر درباره رئیس جمهوری کشور دیگری واکنش نشان دهد خود نشان از آن دارد که کاسه ای زیر نیم کاسه است و اسرائیلی ها از جریان اوکراین بر علیه روسیه وملت روس منتفع می باشند.
سالها است که اسرائیلی ها در سوریه فاعل ما یشاء می باشند و برخی وقتی از روسیه انتقاد می کنند که چرا نسبت به تعدی اسرائیل به خاک سوریه واکنش نشان نمی دهد روسیه اصرار داشت که هدف نیروهایش از حضور در سوریه جنگ با اسرائیل نیست و تلاش داشت روابط خود با اسرائیل را حفظ کند.
شاید وقت آن رسیده باشد تا روسیه هم درباره موضع خود نسبت به رفتار اسرائیل در منطقه خاورمیانه و مخصوصا اقدامات خصمانه آن بر علیه متحد روسیه در منطقه خاورمیانه یعنی سوریه تجدید نظر به عمل آورد و متوجه باشد که اسرائیلی ها امروزه در زمره دشمنان ملت روسیه قرار گرفته اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала