چگونه می توان از انرژی خالصی که از آسمان بالا می آید استفاده کرد؟

خورشید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2022
اشتراک
برای مقابله با تغییرات آب و هوایی باید فرآیندهای موجود متحول شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای " برایت پروداکت"، محققان دانشگاه هیوستون و دانشگاه بین‌فرهنگی یوآی آی ام در مکزیک، شکل کربن بسیار رایج‌تری را آزمایش کردند که دوده نام دارد. دوده محصول جانبی سوختن موادی مانند زغال سنگ، چوب و سوخت‌های هیدروکربنی است، دوده شکل بی شکل و ناخالص کربن است که به محیط زیست و سلامت انسان آسیب وارد می‌کند.
جمع آوری آن از نقطه انتشار می‌تواند این اثرات منفی را کاهش دهد و استفاده از آن برای بهبود انرژی‌های تجدیدپذیر به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.
سارقان یک جعبه بزرگ زعفران را در لندن دزدیدند + عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.12.2020
تولید زعفران گلخانه‌ای در قطر کلید خورد +ویدئو
جمع آوری انرژی از خورشید فقط شامل استفاده از سلول‌های خورشیدی فتوولتائیک نیست. امروزه مقابله با تغییرات آب و هوایی فقط به تلاش‌هایی مانند استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر نیاز ندارد، بلکه باید فرآیندهای موجود نیز متحول شوند.
به عقیده محققان، جمع آوری گرمای خورشید می‌تواند برای تولید برق، تصفیه آب، پخت غذا یا گرم کردن ساختمان‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. بهترین مواد برای جذب این گرما رنگ تیره دارند، بنابراین اشکال مختلف کربن از جمله گرافن یا نانولوله‌های کربنی بیشتر بدین منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در جریان این مطالعه، محققان نمونه اولیه یک اجاق خورشیدی را ساختند. دوده در چند بخش کلیدی از مواد دیگر بهتر عمل کرد. قدرت جذب انرژی خورشیدی آن ۹۶ درصد بیشتر از محصولات تجاری دیگر بود، میزان انتشار نور آن ۸۵ درصد بیشتر و هزینه استفاده از آن ۱۵ برابر ارزان‌تر بود. در مقایسه با اشکال کربن بکر مانند گرافن، پوشش‌های دوده تا ۱۰۰۰ برابر ارزان‌تر بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала