سپاسگزاری زلنسکی از هنگ نازی "آزوف"

© AP Photo / Petros Giannakourisیونان
یونان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2022
اشتراک
سخنرانی دو شبه نظامی یونانی الاصل از گردان نازی آزوف اوکراین در پارلمان یونان باعث جنجال سیاسی شد.
به گزارش اسپوتنیک ولادیمیر زلنسکی در مصاحبه با شبکه تلویزیون یونانی ERT گفت که از هنگ نازی آزوف (که علیه اعضای آن در فدراسیون روسیه پرونده های جنایی تشکیل شده است) و سایر "داوطلبان"، هر چه که باشند، سپاسگزار است و در عین حال معتقد است که در اوکراین "تقریبا هیچ" فراخوان و ایده رادیکالیسم وجود ندارد.
دو شبه نظامی یونانی الاصل از هنگ آزوف نازی اوکراین به همراه زلنسکی در 7 آوریل در پارلمان یونان حاضر شدند که باعث بروز جنجال سیاسی شد. تمام مقامات رهبری یونان سخنرانی زلنسکی را شنیدند. همه احزاب عملکرد نازی ها در مقابل پارلمان یونان را محکوم کردند، نخست وزیر سابق یونان، رهبر حزب مخالف سیریزا، الکسیس سیپراس، آن را "رویداد شرم آور تاریخی" خواند. دولت یونان متعاقباً اعلام کرد که سخنرانی نازی های "آزوف" اوکراین در پارلمان یونان را "اشتباه" می داند.
زلنسکی: اوکراین آماده مبارزه 10 ساله است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2022
زلنسکی: اوکراین آماده مبارزه 10 ساله است
خبرنگار ERT از زلنسکی درباره نگرش او نسبت به گردان آزوف پرسید. او پاسخ داد که در سال 2014 "داوطلبان از مناطق مختلف کشور متحد شدند تا از اوکراین محافظت کنند". او اعتراف کرد که تفاوت بین نیروهای اوکراینی و گردان های ملی وجود دارد. همچنین گردان آزوف وجود دارد که از داوطلبان تشکیل نمی شود، اما بخشی از گارد ملی کشور است و همه آنها ارتش رسمی کشور ما هستند.
برخی از کسانی که در آغاز جنگ داوطلب شده بودند وارد سیاست شدند و در آنجا ماندند. کسانی که تصمیم به ادامه خدمت در نیروهای مسلح اوکراین گرفتند، نظامی شدند و بخشی از نیروهای مسلح اوکراین هستند. اینها دو مقوله متفاوت هستند".
به گفته وی، ماریوپل توسط سربازان حرفه ای "محافظت" می شود و نه تنها توسط گردان آزوف. بلکه گارد ملی، گارد مرزی، نیروهای ویژه، نیروهای مسلح اوکراین نیز وجود دارد.
زلنسکی در ادامه افزود که" من و تیمم تمام اتفاقات را از نزدیک دنبال می کنیم. و اگر چالش‌ها یا فراخوان‌هایی در رابطه با رادیکالیسم وجود داشته باشد، معتقدم که در کشور ما در مقایسه با سایر کشورهای جهان تعداد آن بسیار کمتر است. من فکر می کنم تقریباً چنین چیزی وجود ندارد. با وجود اینکه ما درگیر جنگ هستیم می‌توانیم این را بفهمیم. اگر چنین اعلامیه های افراطی وجود داشته باشد، باور کنید، ما آنها را دنبال می کنیم، آنها را بسیار جدی می گیریم، متوقف می کنیم و بلافاصله نسبت به توقف آن ها واکنش نشان می دهیم".
Сгоревшие автомобили и разрушенные дома в Мариуполе в результате обстрела  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2022
پایگاه "آزوف" در ماریوپل به طور کامل تخریب شد + ویدئو
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала