رنگ شروع سرخک در ایران زرد شد

© Photo / IRNAتزریق واکسن کرونا در ایران
تزریق واکسن کرونا در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2022
اشتراک
کارشناس: کشورهای همسایه باعث شیوع سرخک در ایران شده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، به گفته مسوولان وزارت بهداشت ضعف واکسیناسیون سرخک در کشورهای همسایه بویژه در افغانستان و پاکستان باعث شیوع و انتقال این بیماری به کشور شده است.
بیماری سرخک از فروردین امسال با ورود اتباع غیر ایرانی در کشور شیوع یافت بطوری که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۵ فروردین برای واکسیناسیون کودکان ایرانی و مهاجر زیر ۵ سال فراخوان داد.
بیشتر مبتلایان به سرخک گروه سنی زیر ۱۰ سال هستند و ضرورت دارد خانواده‌ها واکسن سرخک فرزندان خود را درگروه سنی۱۲ تا۱۸ ماهگی تزریق کنند،حال ممکن است به دلیل کرونا ویا علل دیگر این گروه سنی واکسن را دریافت نکرده باشند ولی چون درمعرض شیوع بالای این بیماری هستیم باید این افراد واکسینه شوند.
کفش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
ورود باکتری های بیماری زا، مدفوع و سرب به خانه با کفش
گفتنی است که فقط ۳ کشور بحرین، ‌عمان و ایران در منطقه خاورمیانه موفق به دستیابی به این تاییدیه شدند. در کشور ما با توجه به جمعیت بالا و مرزهای مشترک زیادی که با کشورهای افغانستان، ‌پاکستان و عراق دارد طبیعتا دستاورد حذف سرخک برجسته‌تر از دو کشور دیگر است اما این به معنای به صفر رسیدن خطر بیماری سرخک نیست.
واکسن سرخک در ایران در قالب واکسن سه گانه MMR که واکسن ترکیبی علیه بیماری‌های سرخک، ‌سرخجه و اوریون است، استفاده و در ۲ نوبت در سن ۱۲ و ۱۸ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.
کمال حیدری معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در این زمینه گفت: "ایران در سال گذشته موفق به اخذ گواهی حذف سرخک از سازمان جهانی بهداشت شد، اما متاسفانه همزمان با این رویداد، در کشور همسایه مان افغانستان بیماری سرخک شایع شد.
پاسخ وزیر بهداشت ایران به تولید مازاد واکسن های ایرانی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
پاسخ وزیر بهداشت ایران به تولید کنندگان ایرانی واکسن کرونا
از طرفی، با توجه به مسائل سیاسی کشور افغانستان و مهاجرت عده زیادی از شهروندان افغانستانی به کشورمان و پراکندگی آنها در نقاط و شهرهای مختلف، برای ما دغدغه ایجاد کرده است، زیرا در استان های مختلف مواردی از این بیماری گزارش شد و به دلیل حساسیتی که در مورد این بیماری وجود دارد، به طور ویژه به آن پرداختیم.
در این راستا، به تمام دانشگاه های علوم پزشکی هشدار دادیم که در جهت مقابله با این موضوع که تهدیدکننده موفقیت مان در عرصه ریشه کنی سرخک در کشور است، اقدامات لازم را انجام داده و در زمینه تکمیل واکسیناسیون اتباع غیر ایرانی حتما برنامه ریزی کنند، مخصوصا در مناطقی که محل تجمع تبعه غیر ایرانی است، پوشش واکسیناسیون ام ام آر فراهم شده و به صورت فعال واکسیناسیون صورت می گیرد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала