اسرائیل: ایران یک اسرائیلی را در شبکه اجتماعی برای جمع آوری اطلاعات و حمله استخدام کرده است

© Depositphotos.com / Pixinoooاسرائیل: ایران یک اسرائیلی را در شبکه اجتماعی برای جمع آوری اطلاعات و حمله استخدام کرده است
اسرائیل: ایران یک اسرائیلی را در شبکه اجتماعی برای جمع آوری اطلاعات و حمله استخدام کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2022
اشتراک
سرویس امنیت اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که ایران سعی کرده از طریق حساب‌های جعلی شبکه‌های اجتماعی اسرائیلی‌ها را جذب کند تا از طریق آنها اطلاعات جمع‌آوری کند و به اهدافی در اسرائیل حمله کند، این تلاش خنثی شده است.
به گزارش اسپوتنیک این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ماه‌های اخیر، سرویس امنیت عمومی یک عملیات شبکه ایرانی را کشف کرد که در جستجو و جذب شهروندان اسرائیلی به منظور جمع‌آوری اطلاعات و حتی هدف قرار دادن اهداف در اسرائیل بود.
خاطرنشان می شود که سرویس های ویژه ایرانی از طریق حساب جعلی سارا پاپی در فیس بوک ایجاد کردند. صاحب صفحه خود را به عنوان یک دختر جوان و جذاب یهودی با ارتباطات و تجارت در کشور یهودی معرفی کرد. سازندگان صفحه در مدت زمان کوتاهی توانستند بیش از ۲ هزار مشترک به دست آورند. هنگام تلاش برای تغییر به ارتباطات شخصی، "صاحب حساب" پیشنهاد کرد که افراد علاقه مند به ارتباط خود در پیام رسان واتس اپ ادامه دهند.
همانطور که در این پیام آمده است، تقریباً از همان زمان ظاهر شدن این اکانت، او توسط افسران اطلاعاتی اسرائیل تعقیب می شود که در پوشش جویندگان دوستیابی اینترنتی، با "سارا پاپی" ارتباط برقرار می کنند.
پس از مدتی ، "صاحب حساب" شروع به پیشنهاد به دوستان خود کرد تا اقدامات خاصی را انجام دهند در واقع به خاطر ابراز احساسات به او یا برای پاداش پولی. شین بت خاطرنشان می کند که این فعالیت متوقف شده است. این سازمان اطلاعاتی از اسرائیلی‌ها می‌خواهد که "در پرتو تهدیدات عناصر تروریستی مختلف در شبکه‌های اجتماعی هوشیار و محتاط باشند و هرگونه تماس غیرعادی را به پلیس اسرائیل گزارش کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала