شوینده‌ها بعد از ماه رمضان گران می‌شود +عکس

© Depositphotos.com / Sandra CunninghamРезиновая уточка в ванной комнате
Резиновая уточка в ванной комнате - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2022
اشتراک
رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده از افزایش قیمت مواد شوینده بعد از ماه رمضان خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، خبر افزایش قیمت مواد شوینده در ایران بعد از ماه رمضان، بازتاب گسترده‌ای در میان کاربران ایرانی داشته است. این خبر توسط بختیار علم بیگی، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران تایید شد و همین امر موجب نگرانی و واکنش‌های انتقادی کاربران از گرانی‌های هر روزه اقلام مختلف در ایران شده است.
بختیار علم بیگی در این رابطه گفت: "به دلیل گران شدن مواد اولیه داخلی و خارجی و همچنین افزایش دستمزد کارگران در چند ماه گذشته، تصمیم گرفته شد بعد از ماه رمضان قیمت شوینده‌ها را افزایش دهیم تا برای تولید کننده‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد. ضمن اینکه دولت باید فکری در این مورد بکند. حداقل پتروشیمی‌هایی که در داخل تولید مواد اولیه دارند و سود آن‌ها هم کم نیست، می‌توانند این مشکل را برطرف کنند. در واقع می‌توان از سود آن‌ها کم کرد؛ چرا بعضی از پتروشیمی‌ها باید اعلام کنند که تا ۱۵۰ درصد سود داشته‌اند؟"
او در ادامه افزود: "همکاران ما فعلا تحمل می‌کنند تا بعد از ماه مبارک رمضان افزایش قیمت‌های مواد شوینده را اعمال کنند. تمام کشور‌های اسلامی در این ماه حتی سعی می‌کنند تخفیف هم بدهند، به همین دلیل ما هم قیمت‌ها را فعلا تا پایان این ماه مبارک حفظ کرده‌ایم. علاوه بر این، تعیین درصد افزایش نرخ بستگی به عوامل متعدد دارد و هم اکنون نمی‌توان به صورت دقیق آن را مشخص کرد."
کاربران بسیاری عنوان می‌کنند شهروندان ایرانی که در این کشور زندگی می‌کنند شاهد افزایش قیمت روز به روز کالاها می‌باشند. به همین دلیل بدون کنایه باید گفت که رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده‌ها نباید تفاوتی میان ماه رمضان و غیر ان قائل شوند و افزایش قیمت‌های خود را اعمال کنند.
این کاربران به تندی عنوان می‌کنند آیا این گرانی‌ها به دلیل افزایش ده درصدی حقوق بازنشستگان نیست؟! اگر هزینه‌ی مواد اولیه شوینده‌ها گران است چرا این موضوع بر افزایش حقوق کارگران و کارکنان این شرکت تاثیرگذار نیست و تنها قیمت فروش آن بالاتر می‌رود؟!
جمعی از کاربران معتقدند مقصر اصلی این گرانی‌ها دولت است که قیمت‌گذاری‌ها و افزایش آن را به اختیار این‌ها گذاشته است. این کاربران با کنایه‌های تلخ عنوان می‌کنند وزیر کار با توجه به نوشته‌های کتابی که خود نویسنده‌ی آن بود عنوان کرد طبق یافته‌های علم اقتصاد، افزایش حقوق کارگران تاثیری بر افزایش قیمت‌ها و تورم ندارد اما برخلاف صحبت‌هایش مدتی پیش علت افزایش حقوق کارمندان را افزایش تورم عنوان کرد که گفته‌های نامفهوم، مبهم و ضد و نقیض تنها برای سر در گم کردن مردم می‌باشد که واکنش‌های کمتری به چنین مسائلی نشان دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала