چه تغییراتی در پاها نشان دهنده دیابت است

CC0 / Pixabay/ernestoeslava / چه تغییراتی در پاها نشان دهنده دیابت است
چه تغییراتی در پاها نشان دهنده دیابت است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2022
اشتراک
سه تغییر در پاها ممکن است نشان دهنده ابتلا به دیابت باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اینواسمی، تعداد افراد مبتلا به دیابت در حال افزایش است. بیش از نیمی از افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند. در صورت وجود این بیماری، نه تنها مصرف دارو و تزریق انسولین لازم است، بلکه باید رژیم غذایی خاصی نیز رعایت شود.
فدراسیون بین المللی دیابت گزارش می دهد که حدود 463 میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا هستند، اما بیش از نیمی از موارد تشخیص داده نشده است.
خاطرنشان می شود که علائم ابتلا به دیابت را می توان با تغییر در پاها مشاهده کرد. بسیاری از کسانی که از این بیماری رنج می برند به دلیل کاهش سرعت متابولیسم دچار خارش هستند. پایانه های عصبی نیز ممکن است آسیب ببینند و باعث بی حسی شوند و ممکن است با احساس سوزش همراه شوند. علاوه بر این، زخم های پوستی، خشکی و نکروز ممکن است نشان دهنده دیابت باشد.
سه ماده غذایی که به افزایش سطح گلوکز خون کمک می کنند و می توانند به مبارزه با دیابت کمک کنند. اول از همه، باید فرنی برنج غلیظ بخورید، زیرا حاوی مقدار زیادی نشاسته است که متعاقباً در بدن به گلوکز تجزیه می شود.
علاوه بر این، مصرف مکرر هندوانه که یکی از بالاترین شاخص گلیسمی را دارد، توصیه می شود. در نهایت، پوره سیب زمینی را فراموش نکنید که مانند برنج سرشار از نشاسته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала