ايران دارای بيشترين جمعيت بدون شغل در جهان +عکس، ویدئو

© FlickrUnemployment
Unemployment - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2022
اشتراک
بررسی وضعیت اشتغال و بیکاری در ایران نشان می‌دهد که این کشور در وضعیت بسیار بدی بسر می‌برد.
به گزارش اسپوتنیک، بررسی‌های یک گزاش نشان می‌دهد نسبت جمعیت NEET در ایران نسبت به میانگین دنیا و کشورهای منطقه بالاتر است.‌ جمعیت NEET افراد بدون شغل هستند که جزو آمار بیکارها به حساب نمی‌آیند؛ زیرا در جست و جوی شغلی نیستند.
بر اساس این گزارش این جمعیت در جهان ٢٢ درصد، در كشورهای پردرآمد ١٢ درصد، در كشورهای كم درآمد ٢١ درصد، در کشورهای عربی ۳۴ درصد، در آسیا و اقیانوسه ۲۴ درصد، در اروپا و آسیای میانه ۱۴ درصد، در ايران ٣٨ درصد، در پاکستان ۳۱ درصد، در ترکیه ۲۴ درصد و در هنگ کنگ ۶ درصد می‌باشد که بیشترین آمار مربوط به کشور ایران است.
کاربران بسیاری عنوان می‌کنند چه افرادی که در ایران به دنبال کار نیستند و بیکارند و چه افراد جویای کار در این کشور نمی‌توانند شغل مناسب خود را بیابند و به همین دلیل است که آمار جوانان بیکار و جویای کار در این کشور و شهرهای مختلف آن بالا است.
این کاربران مسبب اصلی این مسئله را بی‌کفایتی، بی‌توجهی مسئولان و پارتی بازی آنان در جذب نیروی انسانی مورد نیاز عنوان می‌کنند که غالبا افراد نالایق و یا افرادی با مهارت‌ دیگر که در آن جایگاه به آن نیاز نیست، می‌دانند.
کاربران عنوان می‌کنند مرکز آمار ایران میزان بیکاری جوانان را ۲۱.۸ درصد اعلام کرده که تقریبا دو برابر نرخ متوسط بیکاری در ایران است. علاوه بر این نرخ بیکاری در استان‌های مختلف ایران متفاوت است و غالبا نرخ بیکاری در استان‌های مرزنشین از دیگر نقاط ایران بالاتر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала