ترفند عجیب برخی از نانوایی‌ها برای کم فروشی آرد +عکس

© Photo / IRNAدلیل گران شدن نان در پایتخت ایران + نرخ های جدید
دلیل گران شدن نان در پایتخت ایران + نرخ های جدید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
اشتراک
افزودن نمک روش جدید برخی از نانوایی‌ها برای کم فروشی و مصرف کمتر آرد است.
به گزارش اسپوتنیک، افزودن نمک باعث افزایش خاصیت کشسانی نان می شود ولی با نگاهی به آنچه که در حاضر در فضای مجازی منتشر می شود می توان گفت که به نظر می رسد برخی از نانوایان برای صرفه جویی در مصرف آرد، از نمک بیشتری برای نان های خود استفاده می کنند.
در این رابطه آقای نوروز مقدم آبکنار، رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: "استفاده نمک بیشتر در برخی نانوایی‌ها برای این است که خمیر را شکل دهند و همین امر منجر به کاهش کیفیت نان می‌شود."
عوارض جانبی نمک و زیاده روی در مصرف این مزه ی خطرناک نکته ای است که همواره توسط بسیاری از رسانه های حوزه سلامت به مردم اعلام می شود. سدیم کلرید یا همان نمک طعام بیشتر عوارض جانبی بار منفی سدیم را داراست. مصرف بیش از حد آن می تواند موجب بعضی از هشدارها و مشکلات سلامتی شود. فشار خون بالا، ناراحتی های معده، پوکی استخوان، آسم، امراض ناگهانی، تشنگی مفرط، ورم مچ پا، سردرد و مشکلات کلیوی تنها بخشی از عواض مصرف بیش از حد این چاشنی غیر قابل جایگزین هستند.
کاربرانی بر این عقیده اند که اگر قرار است جلوی ضایعات نان گرفته شود، همه موارد از مزرعه تا کشاورزی و حمل و نقل باید به صورت استاندارد رعایت شود. برخی نیز سودجویی نانوایان را ملاک اصلی این موضوع قرار می دهند.
کاربری که نیز در رابطه می نویسد که اگر شاخص چسبندگی یا همان گلوتن آرد بالا باشد دیگر نیاز ی به افزودن نمک اضافه نخواهد بود و برای افزایش کیفیت نان باید از اول، چرخه تولید آرد که از خرید گندم با کیفیت آغاز می شود، اصلاح شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала