نخست وزیر ژاپن از ویتنام خواست تا در مورد وضعیت اوکراین همکاری کند

© Sputnik / Vitaliy Belousovنخست وزیر ژاپن از ویتنام خواست تا در مورد وضعیت اوکراین همکاری کند
نخست وزیر ژاپن از ویتنام خواست تا در مورد وضعیت اوکراین همکاری کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
اشتراک
فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن از ویتنام خواست تا در مورد وضعیت اوکراین همکاری کند.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش خبرگزاری کیودو، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن که برای سفر به ویتنام وارد شده است، از این کشور خواست تا با توجه به وضعیت اوکراین همکاری کند.
این خبرگزاری به نقل از او گفت: "تجاوز پایه های نظم جهانی را نه تنها در اروپا بلکه در آسیا متزلزل کرده است. برای ثبات در منطقه و جهان، ما باید دست به دست هم دهیم."
انتظار می رود که وی روز یکشنبه با نخست وزیر ویتنام، فام مین تین دیداری رسمی داشته باشد. رهبران در مورد وضعیت بین المللی و منطقه ای و همچنین همکاری های دفاعی و کمک های ژاپن برای بهبود توانایی های دفاعی ارتش ویتنام گفتگو خواهند کرد.
نخست وزیر کیشیدا پس از سفر خود به اندونزی وارد ویتنام شد. یکی از اهداف سفر نخست وزیر ژاپن به اندونزی نیز متقاعد کردن رهبری این کشور برای همبستگی در ارتباط با روسیه، به ویژه با توجه به مشارکت این کشور در اجلاس G-20 در نوامبر بود.
اندونزی ریاست دوره ای G20 را در سال 2022 دارد. پیش از این، چندین کشور عضو گروه 20 از جمله آمریکا خواستار کنار گذاشتن روسیه از گروه 20 در رابطه با عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین شده بودند، اما سایر کشورهای گروه 20 با این فرمول موضوع موافق نیستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала