لاوروف: روسیه خواستار ادامه مذاکرات با اوکراین است

© Photoسرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
اشتراک
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو علیرغم اینکه مذاکرات با اوکراین خوب پیش نمی رود، خواستار ادامه آن است.
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در گفت و گو با خبرگزاری شینهوا ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد که "لفاظی های خصمانه و اقدامات تحریک آمیز حامیان غربی کی یف" مانع مذاکرات روسیه و اوکراین می شود.
وزیر امور خارجه روسیه افزود: "آنها (کشورهای غربی) در واقع او (کی یف) را تشویق می کنند تا "تا آخرین اوکراینی بجنگد"، اسلحه به ایت کشور ارسال کرده و مزدوران را به آنجا می فرستد. خاطرنشان می کنم که سرویس های اطلاعاتی اوکراین با کمک غربی ها یک دسیسه بی رحمانه خونین را در بوچا انجام دادند. من معتقدم که تنها زمانی دستیابی به توافقات امکان‌پذیر خواهد بود که کی یف از منافع مردم اوکراین و نه "مشاوران از راه دور" پیروی کند".
نگرانی روسیه از حملات ترکیه به مواضع نیروهای کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
روسیه موظف به همکاری با دادگاه کیفری بین‌المللی در رابطه با "تحقیق" در اوکراین نیست
روسیه 24 فوریه عملیات ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از مردم منطقه دونباس خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند. به گفته وی، برای این منظور، غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین برنامه ریزی شده است.
به گفته وزارت دفاع روسیه ، از 25 مارس، نیروهای مسلح اجرای وظایف اصلی مرحله اول عملیات خودرا به پایان رسانده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی فعلی عملیات ویژه را آزادسازی منطقه دونباس اعلام کرده است .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала