رئیس جمهوری ترکیه در حاشیه سفر به عربستان حج عمره را به آورد +ویدئو

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyملاقات وزیر حج عربستان و رئیس سازمان حج ایران
ملاقات وزیر حج عربستان و رئیس سازمان حج ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
اشتراک
اردوغان روز پنج‌شنبه در ریاض با شاهزاده محمد بن سلمان دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به دعوت ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی روز پنج شنبه به این کشور سفر کرد. مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه نیز در این رابطه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: "در چارچوب این سفر دو روزه، روابط ترکیه و عربستان سعودی در همه ابعاد مورد بررسی و فرصت‌های توسعه همکاری‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه در رابطه با مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر خواهد شد."
رجب طیب اردوغان که پس از پنج سال برای نخستین بار وارد عربستان سعودی شد و با پادشاه و ولیعهد این کشور دیدار و گفتگو کرد در بخشی از این سفر، مراسم حج عمره را نیز به جای آورد.این اتفاق با پوشش کاملا امنیتی شکل گرفت.
برخی از رسانه‌های خبری عنوان می‌کنند که رئیس جمهور ترکیه به دنبال حل و فصل اختلافات با عربستان است و او این کار را آغاز کرده است. ضمن اینکه به تقویت توافقات، امکانات همکاری‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجاری با کشوری مانند امارات هم تمایل دارد.از سوی دیگر آنکارا در تلاش برای از سرگیری روابط تجاری و اقتصادی و لغو تصمیم مقامات سعودی برای جلوگیری از سفر سعودی‌ها به ترکیه است، چراکه در دو سه سال گذشته گردشگری ترکیه تا حدودی متضرر شده است.
کاربرانی نیز عنوان می‌کنند علاوه بر ورزشکاران ایرانی، مقامات دیگر کشورها همچون ترکیه در حاشیه سفر خود به عربستان اعمال حج را به جای می‌آورند که این موضوع قابل تحسین است اما اثرگذاری به جا آوردن این فریضه بسیار مهم‌تر است که شخص تا چه حد در روابط و رفتار خود دقت می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала