خطر موشک های روسی "کالیبر" در آمریکا ارزیابی شد

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federation خطر موشک های روسی "کالیبر" در آمریکا ارزیابی شد
خطر موشک های روسی  کالیبر در آمریکا ارزیابی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
اشتراک
کریس آزبورن، مقاله نویس نشریه "نشنال اینترست" (The National Interest) می نویسد، موشک کروز کالیبر روسیه که در حال ارتقا است، برای سال های آینده تهدیدی برای ناتو خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، یان نویکوف، مدیر کل مجتمع دفاعی هوافضای آلماز-آنتی، در مصاحبه با مجله دفاع ملی روسیه گفته بود که این شرکت روسی در حال تلاش برای بهبود عملکرد پروازی موشک های کالیبر است.
یان نویکوف گفت:"روسیه در حال ارتقای موشک کروز دریایی و زیردریایی کالیبر ااست تا عملکرد آنها را برای عملیات‌های جنگی آینده بهبود بخشد".
به گفته وی، در حال حاضر مشخص نیست که آیا مدرن سازی کالیبر با آخرین تحولات آمریکا در مورد موشک های کروز تاماهاوک مطابقت خواهد داشت یا خیر.
Массированный удар по объектам инфраструктуры ИГ (террористическая организация, запрещенная в России) в Сирии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
موشک های "کالیبر" انبارهای ارتش اوکراین حاوی مقدار زیادی از سلاح های خارجی را منهدم کردند
آزبورن خاطرنشان می‌کند، موشک‌های تاماهاوک Block IV از کانال دو طرفه برای تبادل داده‌ها در خصوص هدف و تنظیم مسیر در پرواز در صورت نیاز استفاده می‌کنند. این موشک هدایت شونده با GPS همچنین دارای قابلیت نقشه برداری و مکان یابی پیشرفته و حالت پرسه زدن است که بر اساس ان نزدیک به اهداف احتمالی شناور می شود.
به گفته تحلیلگر آمریکایی ، سوال اینجاست که "کالیبر" مدرن شده تا چه اندازه شبیه به انواع جدید "توماهاوک" خواهد بود. نویسنده در پایان می‌گوید: "روس‌ها جزئیات را فاش نکردند، اما منطقی است که فرض کنیم کالیبر برای سال‌های آینده تهدیدی برای ناتو خواهد بود".
یادآور می شود چند نوع موشک کالیبر از جمله کالیبر ضد کشتی، کالیبر برای حمله به اهداف زمینی و کالیبیر ضد زیردریایی وجود دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала