سفیر ایران در بغداد از نقشه راه گفت و گوهای آینده ایران و عربستان سخن گفت

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق
ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
اشتراک
ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد ضمن اعلام جزئیاتی از گفت و گوهای اخیر میان تهران و ریاض به میزبانی بغداد از توافق دو طرف برای نقشه راه مذاکرات آینده خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، سفیر ایران در بغداد درباره آخرین وضعیت گفت و گوهای ایران و عربستان گفت: در دور پنجم گفت و گوهای ایران و عربستان که پنجشنبه گذشته بین هیات های دو طرف برگزار شد نقشه راهی برای آینده مورد بحث و توافق قرار گرفت. هر دو طرف پیشنهاداتی داشتند که بعد از جلسه پنجشنبه در این باره توافقی حاصل و تبدیل به نقشه راهی برای آینده شد.
ایرج مسجدی درباره این سوال که آیا سفارتخانه دو کشور بازگشایی خواهد شد یا نه، گفت: روند مذاکرات آینده تعیین خواهد کرد که موضوع بازگشایی سفارتخانه ها محقق شود یا خیر و این، بستگی به مذاکرات بعدی دارد.
درخواست افزایش سهمیه حج تمتع ایران از عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
درخواست افزایش سهمیه حج تمتع ایران از عربستان
مسجدی تصریح کرد: در دور اخیر مذاکرات، مهم این بود که طرفین برای آینده، چارچوبی توافقی داشته باشند که به نتیجه رسید و این خود ملاک مثبتی است که راه آینده را برای هر دو طرف روشن می کند.
مسجدی به کلیت توافق ایران و عربستان اشاره کرد و گفت یکی از این توافق ها بر سر "اعتماد سازی ها" است.
وی افزود: دوم، "اقدامات و همکاری های دوجانبه" مثل موضوعات حج و بحث سفارتخانه های دو طرف و موضوع سوم نیز "بحث های منطقه ای و بین المللی" است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала