گزارش و تحلیل

ارزش خوارج برای دشمن

© Photo / Public domainارزش خوارج برای دشمن
ارزش خوارج برای دشمن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
اشتراک
امکان ندارد کشوری در جهان پیدا کنید که برخی مردم آن بر سر مسایل مختلف در آن با هم دیگر و یا با حکومت اختلاف نظر نداشته باشند.
در صورتی که چنین هم نباشد می توان گفت جامعه آن کشور پویا نیست و مرده های زنده در آن زندگی می کنند.
به صورت تاریخی کشور و ملتی پیشرفت می کند که مردم آن آنقدر به بلوغ فکری رسیده باشند تا متوجه شوند حد و مرز منافع ملی کشور و اختلافات شان کجا است و کشورهایی که مردم آن به این بلوغ فکری نرسیده بودند و یا گول دشمنان را خوردند در تاریخ نابود شدند.
گویند زمانی که چنگیزخان مغول به بخارا حمله کرد استحکامات و مقاومت مردم آن آنقدر قوی بود که ارتش مغول نمی توانست حتی یک وجب پیشروی کند.
چنگیزخان به حیله ای متوسل شد و آن این بود که امان نامه ای برای اهالی نوشت و توسط برخی عوامل خود متن آن را سینه به سینه منتقل کرد و مبنای آن این بود که هر کس از شهر خارج شود و با ما نجنگد از گزند مغول در امان خواهد بود و آنهایی که باقی می مانند همه قتل عام خواهند شد.
ستون پنجمی های درون ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
گزارش و تحلیل
ستون پنجمی های درون ایران
به دین وسیله بخشی از اهالی شهر خارج شدند و مغول ها حتی آنها را تکریم کردند و غذا و خوراک آنچنانی در اختیار آنها گذاشتند، در حالی که مردم داخل شهر از محاصره رنج می بردند آنهایی که خارج شهر بودند از کرم مغول صحبت می کردند و برای دیگران پیغام می فرستادند تا به آنها بپیوندند.
علیرغم اینکه حدود نیمی از اهالی شهر خارج شده بودند اما باز هم استحکامات و مقاومت بقیه آنقدر قوی بود که مغول ها نمی توانستند آنها را شکست دهند.
چنگیزخان آنهایی را که از شهر خارج شده بودند جمع کرد و به آنها وعده داد اگر بروند و بجنگند و شهر را آزاد کنند امکانات و ثروت فراوان دراختیارشان می گذارد و حاکمیت را به آنها می دهد.
طمع منجر شد که اینها سلاح به دست بگیرند و بروند با هموطنان خود وارد جنگ شوند و مغول کنار ایستادند و به تماشا پرداختند، با توجه به اینکه اینها با شهر آشنا بودند و روزنه های مختلف ورود و خروج را می شناختند و حتی برخی در داخل را قانع کردند که خیانت کنند و با آنها همراه شوند در نهایت همین جنگ درونی بخارایی ها منجر به آن شد که آنهایی که مورد حمایت چنگیزخان بودند پیروز شوند و بقیه مردم شهر بنا به دستور چنگیزخان قتل عام شدند.
چنگیزخان هم به وعده خود عمل کرد و اعلام کرد مزدوران و عواملی که با او همراهی کرده بودند به عنوان حاکمان معرفی شوند و بخش های زیادی از غنایم را به آنها داد.
سپس دستور داد که سلاح های آنها را از آنها بگیرند و همه را به اشکال فجیعی بکشند.
رهبر گروه خائن قبل از کشته شدن از چنگیزخان سوال کرد که چرا با آنها این کار را می کند در حالی که آنها به او خدمت کردند.
چنگیزخان در پاسخ گفت شما به من خدمت کردید و آنچه به شما وعده داده بودم را در مقابل خدمتتان دادم و من به شما بدهی ای ندارم اما شما به برادران و ملت خود خیانت کردید و این خیانت چیزی نیست که بشود از آن گذشت و اگر شما را مجازات نکنم دیگران هم ممکن است در آینده چنین خیانتی به من کنند، آنکه به اهل خود وفا نمی کند به من هم وفا نمی کند.
(به نقل از کتاب الکامل در تاریخ، ابن اثیر)
شاید بد نباشد هم آنهایی که در داخل کشور و هم آنهایی که در خارج کشور تصور می کنند همراهی و همکاری با دشمنان ملت ایران می تواند در آینده برای آنها نان و نعمتی داشته باشند یکبار هم که شده تاریخ را بخوانند و ببینند عاقبت همراهی با دشمنان چه است.
بسیار شرم آور است که برخی مدعی ایرانی بودن هستند و به جای اینکه با تحریم ملت ایران مبارزه کنند دشمنان را تشویق می کنند که ملت ایران را بیشتر و بیشتر تحریم کنند و تصور می کنند با این کار می توانند نظام حاکم بر ایران را با به گشنگی کشاندن مردم ایران سرنگون کنند و دشمنان ملت ایران در آینده حاکمیت را به آنها خواهند داد.
یا برخی دیگر در داخل کشور به دلیل خصومت های شخصی و یا اینکه از سر سفره انقلاب بلندشان کرده اند آنقدر بی ریشه و وجود هستند که حاضر می باشند با دشمنان ملت همراه شوند.
توجه داشته باشید که بنده روی عبارت "دشمنان ملت" تاکید دارم چرا که همه تحریم هایی که امروزه توسط آمریکا و کشورهای دیگر بر علیه ایران اعمال می شود در واقع تاثیر مستقیم روی زندگی مردم ایران دارد.
اگر بنا بود نظام جمهوری اسلامی و یا نظام های دیگر در کشورهای دیگر بر اثر تحریمهای آمریکا سرنگون شوند و عوامل و مزدوران دشمنان بتوانند از این طریق در کشورها به قدرت برسند مطمئن باشید طی چهار دهه اخیر این اتفاق رخ داده بود و یا قبل تر از آن نظام حاکم در کوبا که بیخ گوش آمریکا است سرنگون شده بود یا نظام های حاکم در کره شمالی و یا ونزولا و یا ... سرنگون شده بودند.
تجربه و تاریخ نشان داده که تحریم ها فقط و فقط موجب ضربه خوردن مردم و آسیب دیدن انسان های بی گناه می شود و بزرگترین خیانت در تاریخ بشریت حمایت از تروریسم اقتصادی آمریکا وغرب که امروزه نام آن تحریم گذاشته شده می باشد و هر کس که در صف آمریکایی ها و متحدانشان در این راستا باشد قطعا نامش در تاریخ به عنوان خائن به ملت ثبت خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала