گزارش و تحلیل

گاردین: اگر ما واقعاً به آینده مردم اوکراین اهمیت می دهیم، باید چکار کنیم؟

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد
یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2022
اشتراک
برای قرار دادن پوتین در پشت میز مذاکره، همه چیز باید موضوع بحث باشد: مرزهای اوکراین و شاید حتی تعیین مرزهای بین المللی امروزی در این قسمت از اروپا بر اساس مرزهای داخلی اتحاد شوروی که توسط رهبران کمونیستی ترسیم شده بود.
به گزارش اسپوتنیک، گاردین می نویسد: عملیات ویژه روسیه تحریک نشد. اما اصلاً واضح نیست که حمایتی که ما ارائه می کنیم (و ارائه نمی کنیم) راه درستی برای نجات مردم اوکراین و خود کشور باشد. روزی نیست که برخی از سیاستمداران ارشد غربی اعلام کنند که اوکراین "موفق می شود" و روسیه "شکست می خورد". مطمئناً این گفته ها روحیه را تقویت می کند. اما این آشکارا پوچ است. به عقیده این نشریه انگلیسی، "پیروزی" احتمالی کی یف کاملاً پوچ است.
هرچه عملیات روسیه بیشتر ادامه یابد، اوکراینی‌های بیشتری وطن خود را ترک خواهند کرد و ویرانی بیشتری بر خانه‌ها، شهرها، صنایع و اقتصاد آنها وارد می‌شود. غرب با تحویل سلاح بیشتر به اوکراین و اجتناب از دخالت مستقیم، این درگیری را طولانی تر می کند.
می توان دستیابی روسیه به موفقیت را به تأخیر انداخت، اما بعید به نظر می رسد که پیشرفت روسیه متوقف شده یا از اوکراین بیرون رانده شود. روز به روز شهرها و شهرک های بیشتری ویران می شوند و سپس به دست روس ها می رسند. در عرض دو ماه، قلمرو تحت کنترل روسیه (در ابتدا فقط دو جمهوری خودخوانده دونباس بود) احتمالاً پنج برابر شده است. اگر روسیه با این سرعت به "شکست" ادامه دهد، تا دو ماه دیگر کل جنوب اوکراین ویران خواهد شد و شهرهایی مانند اودسا شبیه ماریوپول خواهند گردید و هزاران اوکراینی خواهند مرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
پوتین: غرب می‌خواست روسیه را به گوشه‌ای بکشاند، اما به هدفش نرسید
بدتر از آن، با ادامه عملیات و تخریب شهرک های بیشتر و بیشتر، احتمال بازگشت اوکراینی هایی که به کشورهای دیگر گریخته اند کمتر و کمتر می شود. آنها نه خانه خواهند داشت و نه محل کار. چند نفر از ساکنان ماریوپول دوباره به خانه خود باز خواهند گشت؟
اگر ما واقعاً به آینده مردم اوکراین اهمیت می دهیم، غرب باید کاری کند تا این عملیات ویژه متوقف شود - و بلافاصله. فراخوانی اوکراینی ها به ادامه رویارویی نظامی به معنای غیرقابل سکونت کردن کشورشان است.
مشکل این است که تنها دو راه برای توقف سریع خصومت ها وجود دارد و هیچ کدام از آنها مناسب برای اکثر رهبران غربی نیست. شیوه اول، ورود ناتو به جنگ و وارد کردن ضربه سریع، عظیم و قاطع به سربازان روسیه است. زمانی که پوتین در درگیری در سوریه مداخله کرد، آن را با جزئیات کامل به عنوان پاسخی به درخواست دولت قانونی و شناخته شده بین المللی سوریه بیان کرد. غرب می توانست همین کار را در اوکراین انجام دهد. اما غرب از مداخله مستقیم امتناع می کند، زیرا این امر با خطر آغاز جنگ جهانی سوم همراه است.
لاوروف: تسلیحات غربی ارسال شده به کی‌یف ممکن است به دست تروریست ها بیفتد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
لاوروف: تسلیحات غربی ارسال شده به کی‌یف ممکن است به دست تروریست ها بیفتد
راه دیگر برای توقف خصومت ها متقاعد کردن پوتین برای توقف فوری تیراندازی با دعوت از روسیه به مذاکرات جامع صلح است. برای قرار دادن پوتین در پشت میز مذاکره، همه چیز باید موضوع بحث باشد: مرزهای اوکراین و نگرانی ابدی روسیه از امنیت و شاید حتی تعیین مرزهای بین المللی امروزی در این قسمت از اروپا بر اساس مرزهای داخلی اتحاد شوروی که توسط رهبران کمونیستی ترسیم شده بود. لزومی ندارد که نتیجه مذاکرات از قبل تعیین شود. نکته اصلی گفتگو خود مذاکرات است نه دعوا.
رهبران غربی نمی توانند این مسائل را مطرح کنند. ظاهراً این همان چیزی است که پوتین را در این باور تقویت می کند که نقشه باید به زور دوباره ترسیم شود. رهبران غربی ترجیح می دهند بجنگند - یا بهتر است بگوییم که اجازه دهند اوکراین بجنگد - به امید شکست روسیه. اما از یک چیز مطمئن باشید، و آن این است که پوتین هرگز شکست را نخواهد پذیرفت. او هم اینک تلاش و پول زیادی را برای این عملیات نظامی خرج کرده است تا بدون اینکه به چیزی برسد عقب نشینی کند. اگر رهبران غربی فکر می کنند که حمایت در فاصله آنها از اوکراین منجر به پیروزی نظامی اوکراینی ها می شود، مرتکب اشتباهی مهلک شده اند. به خاطر اوکراین، ما باید به هر طریقی، فوراً جلوی پوتین را بگیریم، قبل از اینکه لحظه ای فرا برسد که چیزی از کشوری که می خواهیم از آن محافظت کنیم، باقی نمانده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала