بیش از ۴۵ درصد از ازدواج‌ها در ایران ناموفق است +عکس

© Depositphotos.com / AntonioGuillemFکمک به مردانی که پس از طلاق آواره و بی سرپناه می شوند
کمک به مردانی که پس از طلاق آواره و بی سرپناه می شوند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2022
اشتراک
از هر سه ازدواج در سال ۱۴۰۰ یک مورد به طلاق منجر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، براساس آمار‌ها از هر سه ازدواج یک ازدواج به طلاق منجر می‌شود که در واقع باید گفت بیش از ۴۵ درصد از ازدواج‌ها ناموفق است. از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ طلاق ۲۸ درصد رشد داشته است که سه عامل بی‌توجهی، بی‌تعهدی و بی‌احترامی از مهم‌ترین عوامل آن به شمار می‌رود.
مجموع ازدواج در کشور ایران در تابستان ۱۴۰۰، ۱۳۴ هزارو ۲۰۸ مورد بود و محاسبات نشان می‌دهد که ازدواج در ایران در فاصله ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹، بیش از ۳۶ درصد کاهش یافته است و حدود ۸۰ درصد طلاق‌ها توافقی انجام می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که بسیاری از طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد که اگر بتوان با مشاوره‌های خانوادگی از فروپاشی این خانواده‌ها جلوگیری کرد می‌توان گفت تا حدود زیادی آمار طلاق را می‌توان کاهش داد که همه این موضوعات به انجام مشاوره‌ها مرتبط می‌شود.
سیده فاطمه موسوی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره اقدامات مهم این معاونت در زمینه این طرح مهم گفت: "معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از آغاز به کار خود در دولت سیزدهم ۲ طرح مهم را در حوزه آسیب‌های اجتماعی را شروع کرد که یک طرح در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تمرکز بر طلاق و یک طرح دیگر در حوزه اشتغال است. وی تدوین طرح ملی کنترل آسیب‌های اجتماعی با تمرکز بر کاهش نرخ طلاق را در دستور کار قرار داده است که این موضوع با ورود مشاوران به زندگی زوجین می‌تواند بسیار موثر و کارساز باشد و از طلاق زوجین در سال‌های اول زندگی آن‌ها جلوگیری کند."
موسوی با بیان اینکه اجرای این طرح نیازمند تصویب در ستاد ملی زن و خانواده است، تاکید کرد: "کلیات طرح این است که اگر در ستاد ملی زن و خانواده تصویب شود زمینه اجرایی پیدا خواهد کرد که امیدواریم در آینده که این ستاد تشکیل شد زمینه تصویب این طرح مهم در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز فراهم شود. همچنین در حال حاضر این طرح به شکل جزیی و پایلوت در دو شهر ساوجبلاغ از استان البرز و اسلامشهر از توابع تهران با جلسات و موافقت‌هایی با دستگاه‌های اجرایی و توسط سازمان بهزیستی اجرا شده است."
کاربران بسیاری اما معتقدند یکی از دلایل اصلی اختلافات خانوادگی که منجر به طلاق زوجین می‌شود مشکلات مالی برای تامین هزینه‌های زندگی از مسکن، فرزندآوری و فرزندپروری و این قبیل مسائل است، بنابراین یکی از مسائلی که باید بیش از پیش به آن توجه کرد حل مشکلات اقتصادی در جامعه است.
کاربرانی هم ضمن تایید موضوع عدم تعهد زوجین در سال‌های اخیر به این موضوع شبکه‌های اجتماعی و عادی شدن برخی مسائل در جامعه اشاره می‌کنند اما عنوان می‌کنند دلیل این اتفاق را مشکلات پیش روی جوانان برای ازدواج می‌دانند که سبب شد پسران و دختران مجرد با آمار بالایی سبک زندگی جدیدی از جمله ازدواج سفید را برای خود آغاز کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала