مقام روس: لهستان و آمریکا در حال تهیه طرح هایی برای برقراری کنترل ورشو بر بخشی از اوکراین هستند

© Sputnik / Michael Mokrushinسرگئی ناریشکین
سرگئی ناریشکین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2022
اشتراک
سرگئی ناریشکین، رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد واشنگتن و ورشو برای برقراری کنترل نظامی سیاسی بر " سرزمین های تاریخی" لهستان در اوکراین برنامه ریزی می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "طبق اطلاعات دریافتی توسط سرویس اطلاعات خارجی روسیه، واشنگتن و ورشو در حال کار بر روی طرح هایی برای ایجاد کنترل نظامی-سیاسی شدید لهستان بر "ممالک تاریخی خود" در اوکراین هستند.
پدافند هوایی روسیه موشک توچکا- یو پرتاب شده توسط اوکراین به سوی شهر ایزیوم را دفع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2022
پدافند هوایی روسیه موشک توچکا- یو پرتاب شده توسط اوکراین به سوی شهر ایزیوم را دفع کرد
ناریشکین افزود:"اولین مرحله "اتحاد مجدد" باید ورود نیروهای لهستانی به مناطق غربی کشور با شعار "حفاظت در برابر تجاوز روسیه" باشد. در حال حاضر درباره نحوه ماموریت آتی با دولت جو بایدن بحث و گفتگو می شود . بر اساس توافقات اولیه، این عملیات بدون اعتبارنامه ناتو، اما با مشارکت "کشورهای مایل" انجام خواهد شد. ورشو هنوز نتوانسته با شرکت کنندگان بالقوه در "ائتلاف همفکران" به توافق برسد".
وی خاطرنشان ساخت: "سرویس‌های اطلاعاتی لهستان در حال حاضر به دنبال افراد "موافق" در بین نخبگان اوکراینی هستند تا یک موازنه "دموکراتیک" معطوف به ورشو در برابر ملی گرایان تشکیل دهند... بر اساس محاسبات دولت لهستان، تحکیم پیشگیرانه در غرب اوکراین بیشتر خواهد بود و به احتمال زیاد منجر به فروپاشی این کشور می شود. در عین حال، گفته می شود ورشو اساساً مناظق محل استقرار "صلح بانان لهستان" را تحت کنترل خود دریافت خواهد کرد".
روسیه در 24 فوریه عملیات ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند." به گفته وی، برای این منظور، غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین برنامه ریزی شده است.
به گفته وزارت دفاع روسیه ، از 25 مارس، نیروهای مسلح اجرای وظایف اصلی مرحله اول عملیات خودرا به پایان رسانده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی عملیات ویژه را آزادسازی منطقه دونباس اعلام کرد . 19 آوریل، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه آغاز مرحله بعدی عملیات ویژه را اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала