کاخ سفید: همچنان آماده مذاکره با کره شمالی هستیم

© Sputnik / Vladimir Melnikov  /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید: همچنان آماده مذاکره با کره شمالی هستیم
کاخ سفید: همچنان آماده مذاکره با کره شمالی هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اشتراک
به رغم تعهد رهبر کره شمالی برای تقویت قابلیت هسته‌ای کشورش، دولت آمریکا تاکید کرده همچنان برای مذاکره با پیونگ یانگ آماده است.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت: ما همچنان برای ورود به دیپلماسی و گفتگو با کره شمالی درباره پایان دادن به برنامه هسته‌ای این کشور علاقمند هستیم.
وی افزود: ما همچنین ملزم هستیم که با تحرکات اخیر کره شمالی از جمله شلیک دو موشک قاره پیما مقابله کنیم.
پرایس گفت: بیانیه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، صحت ارزیابی ما را مبنی بر این که پیونگ یانگ تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی و نظام بین المللی منع اشاعه تسلیحات است، تأیید می‌کند.
آمادگی آمریکا برای مذاکره با کره شمالی در حالی اعلام شده که رهبر کره‌ شمالی در جریان رژه نظامی کشورش که شامل نمایش یک موشک دوربرد و دیگر تسلیحات بود، به تقویت نیروهای هسته‌ ای کشورش "با بالاترین سرعت" متعهد شده و تهدید کرد که در صورت تحریک، از آنها استفاده کند.
وی خطاب به نیروها و افراد حاضر در این رژه گفت: ما به اجرای تدابیری با هدف تقویت و توسعه نیروهای هسته‌ ای کشور با بالاترین سرعت ادامه می دهیم. ماموریت اصلی نیروهای هسته‌ ای ما بازدارندگی مقابل جنگ است، اما اگر موقعیت ناخوشایندی در سرزمینمان رخ دهد، نیروهای هسته‌ای ما نمی‌توانند به صرفا به ماموریت پیشگیری از جنگ محدود شوند. اگر هر نیرویی، صرف‌ نظر از اینکه چه کسانی باشند، برای نقض منابع بنیادین ما تلاش کنند، نیروهای هسته‌ ای چاره‌ ای نخواهند داشت جز اینکه به طور مطلق ماموریت دوم غیرمنتظره خود را انجام دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала