پوتین: نزدیک به 1300 سرباز اوکراینی تسلیم شده اند

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: نزدیک به 1300 سرباز اوکراینی تسلیم شده اند
پوتین: نزدیک به 1300 سرباز اوکراینی تسلیم شده اند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اشتراک
پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که نزدیک به 1300 سرباز اوکراینی تسلیم شده اند و مجروحان تحت مراقبت های پزشکی هستند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه در سخنانی اعلام نمود که نزدیک به 1300 سرباز اوکراینی تسلیم شده اند و مجروحان تحت مراقبت های پزشکی هستند.
پیش از این پوتین پس از آزادسازی ماریوپل، دستور لغو حمله به آزوفستال صادر شد و زندگی تمام کسانی که اسلحه‌ های خود را زمین بگذارند، تضمین شده‌ است.

در بیانیه سرویس مطبوعاتی کرملین گفته شده است: "خاطرنشان شد که پس از آزادسازی ماریوپل، به دلایل بشردوستانه، دستور لغو حمله به منطقه صنعتی کارخانه آزوفستال صادر شد. همچنین تمام نیروهای اوکراینی، شبه نظامیان گردان های ملی گرا و مزدوران خارجی که اسلحه خود را به زمین گذاشته اند، تضمین زندگی، درمان مناسب مطابق با قوانین بین المللی و ارائه مراقبت های پزشکی واجد شرایط را دریافت می کنند. اما رژیم کی یف اجازه نمی دهد از این فرصت استفاده شود."
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
واکنش پوتین به حضورغیرنظامیان در آزوفستال
گفتنی است، روسیه بامداد روز 24 فوریه با صدور فرمان پوتین عملیات ویژه نظامی خود را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور روسیه هدف از این عملیات را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" توصیف کرد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که نیروهای مسلح روسیه تنها زیرساخت های نظامی اوکراین را مورد هدف قرار می دهد و غیرنظامیان را هیچ خطری تهدید نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала