عربستان صدهزار خودروی برقی ساخت شرکت لوسید را می خرد

© AFP 2023 / Fayez Nureldineریاض، پایتخت عربستان
ریاض، پایتخت عربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اشتراک
شرکت خودروسازی الکتریکی لوسید روز سه‌شنبه اعلام کرد قراردادی را با دولت عربستان سعودی برای خرید ۱۰۰۰۰۰ دستگاه خودروی خود طی ۱۰ سال آینده امضا کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، لوسید در بیانیه‌ای اعلام کرد عربستان سعودی متعهد به خرید ۵۰۰۰۰ وسیله نقلیه بر اساس این توافق است و امکان خرید ۵۰۰۰۰ خودروی اضافی هم در بازه زمانی ده ساله وجود دارد.
پس از اعلام این خبر، ارزش سهام لوسید در معاملات طولانی مدت ۵.۴ درصد افزایش یافت. این معامله حاصل پیوند عمیق بین این شرکت مستقر در کالیفرنیا و عربستان سعودی است که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی آن بزرگترین سهامدار لوسید بوده و حدود ۶۱ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.
حمله سایبری به سایت های دولتی عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2022
حمله سایبری به سایت های دولتی عربستان
لوسید که در حال حاضر خودروهای خود را در کارخانه‌ای در آریزونا تولید می‌کند، همچنین قصد دارد اولین کارخانه تولیدی خود در خارج از آمریکا را در اواخر سال جاری در عربستان سعودی بسازد و انتظار دارد در نهایت تا ۱۵۰۰۰۰ خودرو در سال تولید کند.
لوسید گفت که انتظار می‌رود خودروهای خریداری شده توسط دولت سعودی از هر دو کارخانه تهیه شوند. انتظار می‌رود تحویل این خودروها حداکثر تا سال ۲۰۲۳ آغاز شود و تعداد سفارش‌ها در ابتدا بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دستگاه در سال بوده و از سال ۲۰۲۵ به ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دتسگاه افزایش یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала