بولتون اشتباه "شگفت انگیز" بایدن در مورد روسیه را فاش کرد

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر بولتون اشتباه "شگفت انگیز" بایدن در مورد روسیه را فاش کرد
بولتون اشتباه شگفت انگیز بایدن در مورد روسیه را فاش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اشتراک
مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ اظهار کرد: بایدن در حمایت از ایده محدود کردن حق وتو در سازمان ملل به دلیل روسیه مرتکب اشتباهی فاحش شده است.
به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا، در مقاله ای برای مجله هیل، از تصمیم جو بایدن رئیس فعلی دولت، در حمایت از ایده محدود کردن حق وتو در سازمان ملل به دلیل "سوء استفاده" روسیه انتقاد کرد.
پیش از این، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بدون رأی گیری، قطعنامه ای به پیشنهاد لیختن اشتاین و چندین کشور را تصویب کرد و تصمیم گرفته شد که رئیس مجمع عمومی، ظرف ده روز کاری پس از وتوی یک یا چند کشور دائمی، نشست رسمی مجمع را تشکیل دهد، تا اعضای شورای امنیت برای بحث در مورد وتو تصمیم گیری کنند.

دولت بایدن اشتباهی داوطلبانه در سازمان ملل مرتکب شده است که خطر احیای مجدد موضوع طولانی مدت حق وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت را به دنبال دارد.

تبریک  بولتون  به  شرکت کنندگان در ترور سردار سلیمانی در عراق  - اسپوتنیک ایران
جان بولتون
مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا
این سیاستمدار آمریکایی ابراز شگفتی کرد که ایالات متحده تنها عضو پنج عضو دائمی شورای امنیت است که از ابتکار "بدبختانه" حمایت می کند. او معتقد است که این قطعنامه "غیر منطقی و غیر ضروری" نشان دهنده تمایل به تضعیف و از بین بردن حق وتو است.
مشاور سابق ترامپ نوشت: به استدلال های خطرناک دولت بایدن توجه کنید، سفیر آمریکا در لیندا توماس گرینفیلد از روسیه به دلیل "رویه شرم آور سوء استفاده از حق وتو" انتقاد کرد.
بولتون یادآور شد که ایالات متحده بارها به طور یکجانبه وتو کرده است که به نوبه خود از بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین ناراضی بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала