گزارش و تحلیل

اوکراین سیاست کشاورزی و انرژی اروپا را وارونه کرده است

© Sputnik / Alexander Mazurkevich /  مراجعه به بانک تصاویر Газовая компрессорная станция "Укртрансгаз" в городе Боярка
Газовая компрессорная станция Укртрансгаз в городе Боярка - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اشتراک
اروپا در هرج و مرج فرو رفت. همه نیت های خوب، از حذف تدریجی آفت کش ها گرفته تا حذف تدریجی انرژی هسته‌ای، به زباله دان ریخته شد.
اسپوتنیک به نقل از نشریه آمریکایی نشنال اینترست می نویسد: در اروپا، توافقات سیاسی دهه گذشته سقوط کرده است. ابتدا صلح‌طلبی آلمان و باور امانوئل ماکرون مبنی بر مرگ مغزی ناتو و اکنون نیز استراتژی توسعه کشاورزی دوست‌دار محیط‌زیست زیر سوال رفته است. حزب مردم اروپا، بزرگترین حزب در پارلمان اروپا، خواستار لغو استراتژی "مزرعه تا چنگال" شده است.
ین استراتژی که توسط کمیسیون اروپا تهیه شده است، خواستار کاهش 50 درصدی استفاده از آفت کش ها، اختصاص 25 درصد از اراضی کشاورزی برای کشاورزی تنها با استفاده از کودهای آلی و کاهش 20 درصدی در مصرف کود است. اگرچه اجرای این طرح می تواند به کاهش قابل توجه تولید محصولات کشاورزی منجر شود، کمیسیون اروپا همچنان بر بررسی آن اصرار داشت. اکنون رهبران اتحادیه اروپا توجه خود را به مطالعه ای توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده در مورد استراتژی مزرعه تا چنگال معطوف کرده اند. در آن گفته شده که در صورت اجرای آن، قیمت مواد غذایی بین 20 تا 53 درصد افزایش می یابد.
مشاور رهبر اوکراین تهدید کرد که در صورت درخواست مولداوی، ترانسنیستریا را تصرف می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
مشاور رهبر اوکراین تهدید کرد که در صورت درخواست مولداوی، ترانسنیستریا را تصرف می کند
هربرت دورفمن ایتالیایی از حزب مردم اروپا گفت که باید از طرح هایی که بر امنیت غذایی اروپا تأثیر منفی می گذارد خودداری کرد. مکرون هم همین را می گوید: "اهداف استراتژی نیاز به بازنگری دارند، زیرا اروپا تحت هیچ شرایطی نباید کمتر تولید کند." وی سپس اضافه کرد که "یک بحران عمیق غذایی ممکن است در ماه های آینده آغاز شود."
کشاورزی اوکراین 30 درصد گندم و جو، 17 درصد ذرت، بیش از نیمی از آفتابگردان و روغن آفتابگردان (88 درصد در اروپا) را در اختیار جهان قرار می دهد. اوکراین همچنین طرف تجاری اصلی اروپا برای سویای بدون اصلاح ژنتیک برای خوراک دام است. اوکراین 41 درصد کلزا و 26 درصد عسل به اروپا می دهد. قیمت گندم و ذرت در حال حاضر به دلیل درگیری نظامی به شدت افزایش یافته است.
اتحادیه اروپا باید در ماه‌های آینده در رویکرد خود برای کشاورزی پایدار تجدیدنظر کند، از ارزیابی مجدد سریع قوانین مهندسی ژنتیک گرفته تا توقف استانداردهای جدید کشاورزی.
البته قطع مسکو از سوئیفت، ممنوعیت پروازهای هوانوردی غیرنظامی این کشور در حریم هوایی اروپا و محدودیت جریان های تجاری تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد روسیه خواهد داشت. اما در اروپا نیز خیلی چیزها به نتیجه درگیری نظامی در اوکراین و تحریم های ضد روسیه بستگی دارد. اروپا بسیار به گاز روسیه وابسته است و با عجله به دنبال راهی برای خروج از این وضعیت است. به لطف خط لوله گاز ترانس آدریاتیک، جمهوری آذربایجان به یک تامین کننده جایگزین تبدیل شده است. باکو اعلام کرده است که قصد دارد عرضه گاز طبیعی به اروپا را دو برابر کند. اروپا همچنین به دنبال استفاده بیشتر از گاز طبیعی مایع است، زیرا زیرساخت های موجود آن (یک چهارم آن در اسپانیا است) در سال 2021 تنها با 45 درصد از ظرفیت حد اکثر خود کار می کرد.
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
در انگلیس از "شکست بزرگ" رئیس جمهور اوکراین سخن گفتند
پی یر پویلیور، نامزد نخست وزیری کانادا، حتی افزایش عرضه گاز مایع از کانادا به اروپا را در برنامه تبلیغاتی خود گنجاند. اروپا نیز باید تولید خود را افزایش دهد.
رابرت هابِک، وزیر اقتصاد آلمان در پاسخ به پرسش‌ های رسانه‌ های آلمانی رد نکرد که آلمان از توقف سه نیروگاه هسته‌ای باقی‌مانده خودداری کند و توقف کامل زغال‌ سنگ را که برای سال 2030 برنامه‌ ریزی شده بود، به تاریخ بعدی موکول کند. ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا در حال بررسی بازگشایی نیروگاه های بسته سوخت زغال سنگ است. و لهستان، دومین تولید کننده بزرگ زغال سنگ اروپا، بعید است که با تقاضاهای سخت برای توقف استخراج معادن روبرو شود.
کمیسیون اروپا نیز انتشار استراتژی انرژی خود را به تعویق انداخته است. برنامه ریزی شده بود که انرژی از منابع تجدید پذیر توسعه یابد و به طور فعالتر از هیدروژن "آبی" که از گاز طبیعی ساخته شده است استفاده شود.
رسانه ها: احتمال اتمام ذخایر تسلیحاتی آمریکا به دلیل عرضه به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
رسانه ها: احتمال اتمام ذخایر تسلیحاتی آمریکا به دلیل عرضه به اوکراین
دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه که اکنون نایب رئیس شورای امنیت است، در ماه فوریه در توییت خود نوشت: "اولاف شولز، صدراعظم آلمان دستور توقف صدور مجوز خط لوله گاز نورد استریم 2 را صادر کرد. خوب، به دنیای جدیدی خوش آمدید که اروپایی ها به زودی برای هزار متر مکعب گاز 2000 یورو می پردازند!"
به نظر می رسد سیاست انرژی اروپا بازنگری شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала