گسترش همکاری‌های حمل ونقلی تهران و مسکو

© Photo / IRNAگسترش همکاری‌های حمل ونقلی تهران و مسکو
گسترش همکاری‌های حمل ونقلی تهران و مسکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اشتراک
وزیر راه و شهرسازی ایران در جریان سفر به روسیه از گسترش همکاری‌های تهران و مسکو در حوزه حمل‌و نقل و ترانزیت خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، "رستم قاسمی"، در بدو ورود به مسکو، با اعلام گسترش همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه حمل‌و نقل اظهار کرد:‌ در مراودات روسیه و ایران طی چند هفته گذشته اتفاقات مهمی رخ داده و در سفر اخیر به روسیه جلسات متعددی پیش رو خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه اولین جلسه در این سفر با وزیر حمل و نقل روسیه خواهد بود،‌ عنوان کرد: در این جلسه در خصوص موضوعات مختلف از جمله بحث‌های حمل و نقلی به گفت‌وگو خواهیم نشست. همچنین در این سفر نهایی کردن قراردادهای گذشته در حوزه حمل‌ونقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی در دستور کار قرار دارد.
امضای تفاهم نامه های جدید همکاری های دو جانبه بین روسیه و ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2022
امضای تفاهم نامه های جدید همکاری های دو جانبه بین روسیه و ایران
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه موضوع اینچه برون و گرمسار از جمله مواردی است که در گذشته مطرح و قردادهایی بین این دو کشور منعقد شده است،‌ اظهار کرد: همچنین بحث‌هایی در خصوص ترانزیت نیز می‌تواند در این سفر بین ایران و روسیه مورد توجه قرار گیرد.
قاسمی به همکاری تهران و مسکو در طرح‌های مشترک ریلی اشاره و تاکید کرد: روسیه از طریق دو خط ریلی در داخل ایران به بندر شهید رجایی چابهار در خلیج فارس متصل است؛ ضمن آنکه معاملات متقابلی بین ایران و روسیه در بحث صادرات و واردات و موضوع حمل‌و نقل وجود دارد که این مساله از دستور کارهای مذاکرات خواهد بود.
وی با اشاره به بحث گذرگاه ریلی شمال به جنوب در ایران،‌ اظهار کرد:‌ گذرگاه شمال به جنوب در دو نقطه ریل متصل است و می‌تواند بلافاصله شروع شود که این دو نقطه از طریق اینچه برون متصل است که هم اکنون می‌تواند به خلیج فارس متصل باشد، همچنین از طریق جلفا و نخجوان نیز متصل هستیم که این موضوع را جزو مباحث مذاکرات قرار می‌دهیم.
به گزارش ایرنا وزیر راه و شهرسازی به منظور توافق در زمینه پروژه‌های مختلف حمل و نقلی، ترانزیتی، فعال‌سازی کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال_جنوب و توسعه همکاری در بخش حمل ونقل هوایی، دریایی و ریلی صبح امروز، چهارشنبه، هفتم اردیبهشت ماه وارد مسکو شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала