شرکت نفت، گاز، معدن "پی‌جی‌نیگ" لهستان اخطار گازپروم برای توقف عرضه را دریافت کرد

© Sputnik / Maxim BlinovСтенд с логотипом компании "Газпром" на международном инвестиционном форуме "Сочи 2016"
Стенд с логотипом компании Газпром на международном инвестиционном форуме Сочи 2016 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اشتراک
در پیام شرکت انرژی لهستان آمده است که شرکت روسی گازپروم به PGNIG از تعلیق تحویل طبق قرارداد اطلاع داده است.پی‌جی‌نیگ مختصر شده نام شرکت نفت و گاز و معدن لهستان است.
به گزارش اسپوتنیک، شرکت پی‌جی‌نیگ در لهستان در پیامی تصریح کرده است که گازپروم از 27 آوریل به طور کامل عرضه گاز را متوقف می کند. در 26 آوریل، گازپروم از قصد خود برای تعلیق کامل عرضه به این شرکت لهستانی خبر داد.
در بیانیه شرکت لهستانی همچنین به امتناع از پرداخت مبلغ گاز به گازپروم که تحت قرارداد یامال به روبل عرضه شده است اشاره شده است. خاطرنشان می شود که هیئت مدیره پی‌جی‌نیگ تصمیم گرفته است تا مطابق با شرایط فعلی خود نسبت به تسویه تعهدات اقدام کند. این شرکت تاکید کرد که آنها از امکان پرداخت به روبل از حساب های بانکی پی‌جی‌نیگ که قرار بود در گازپروم بانک روسیه افتتاح شود، خودداری می کنند.
از سوی دیگر، پی‌جی‌نیگ توقف عرضه گاز را نقض قرارداد می داند و آماده ارائه ادعاهای خود به طرف روسی است.
Логотип Газпрома - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
پسکوف: تصمیم انگلیس برای صدور مجوز به گازپروم بانک عملگرایانه است
پیش از این گازپروم تعلیق گاز به لهستان را تایید نکرده بود. این شرکت خاطرنشان کرد که ورشو موظف است طبق روش پرداخت جدید هزینه گاز را پرداخت کند.
در پی تحریم های غرب، فدراسیون روسیه از انتقال انرژی با کشورهای غیردوست برای تامین انرژی به روبل خبر داد. مکانیسم تسویه حساب جدید از اول آوریل شروع به کار کرد. رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: در صورت امتناع از پرداخت هزینه گاز به روبل، قراردادهای قبلاً منعقد شده فسخ می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала