رسانه ها: احتمال اتمام ذخایر تسلیحاتی آمریکا به دلیل عرضه به اوکراین

© AFP 2023 / Ralf Hirschberger / DPAرسانه ها: احتمال اتمام ذخایر تسلیحاتی آمریکا به دلیل عرضه به اوکراین
رسانه ها: احتمال اتمام ذخایر تسلیحاتی آمریکا به دلیل عرضه به اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اشتراک
بلومبرگ در گزارشی نوشت: ممکن است ذخایر تسلیحاتی ایالات متحده به دلیل عرضه به اوکراین با کمبود مواجه شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، کارشناسان نظامی که در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا صحبت کردند، اظهار داشتند، که اگر کاخ سفید به تحویل کالا به اوکراین ادامه دهد، ممکن است ذخایر تسلیحات آمریکا ظرف چند ماه تمام شود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، قبلاً خاطرنشان کرده بود که هر محموله ای که حاوی سلاح برای اوکراین باشد، به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت: پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
کاخ سفید: همچنان آماده مذاکره با کره شمالی هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
کاخ سفید: همچنان آماده مذاکره با کره شمالی هستیم
به گفته رئیس سازمان شورای خدمات حرفه ای دیوید برتو، از زمان آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده تقریباً یک سوم از ذخایر تسلیحاتی موجود را "به حالت آماده باش" رسانده است. در عین حال، در حال حاضر هیچ قراردادی با هدف پر کردن ذخایر وجود ندارد.
به گفته الن لرد معاون سابق وزیر دفاع در امور اکتساب، ایالات متحده تقریبا یک چهارم سیستم دفاع هوایی قابل حمل سبک-استینگر را به اوکراین فرستاده است. "این یک تهدید جدی برای امنیت ما است".
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала