گرد و خاک، آسمان خوزستان را دوباره تیره کرد +عکس، ویدئو

© Photo / Morteza Jaberianاهواز
اهواز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
اشتراک
آلودگی هوا در بسیاری از شهرستان‌های استان خوزستان زندگی مردم را مختل کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، گرد و غبار غلیظ در استان خوزستان سبب شده است اغلب شهرهای خوزستان رنگ تیره و تار به خود بگیرند. غلظت این گرد و غبار در اهواز تا ۲۲ برابرا حد مجاز نیز رسیده است. گفته می‌شود با توجه به کاهش میزان بارش باران و وقوع خشکسالی، شهروندان خوزستانی شاهد روزهای خاکی بیشتری در این استان خواهند بود.
آلودگی هوا ناشی از وقوع پدیده گرد و خاک با منشأ کشورهای همسایه در بیشتر شهرهای استان خوزستان از روز پنج‌شنبه هوای شهرستان‌های این استان را تحت تأثیر قرار داده و همچنان ادامه دارد. اما با توجه به این میزان آلودگی، مدارس و ادارات تعطیل نشده‌اند و تنها شنبه، نوبت صبح همه مدارس این استان تعطیلی شد. این موضوع با انتقادات بسیاری در فضای مجازی همراه شده است.
بسیاری از کاربران با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان و شرایط سخت زندگی شهروندان خوزستانی که غالبا با ناراحتی‌ها و مشکلات تنفسی دست و پنجه نرم می‌کنند، عنوان می‌کنند نه تنها خوزستان، بلکه ایران هوا ندارد چراکه این گرد و خاک تا پایتخت نیز می‌آید.
کاربران با اشاره با پولساز بودن این استان برای کشور، عنوان می‌کنند چگونه چنین استانی از آب و به ویژه هوای مناسبی برخوردار نیست؟!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала