پوتین: موضع کی یف در مورد حل و فصل اوضاع تغییر کرده است

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
اشتراک
رئیس جمهور روسیه در سخنانی اعلام نمود که موضع کیف در مورد حل و فصل تغییر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه، موضع کی یف در مورد حل و فصل تغییر کرده است.
ولادیمیر پوتین در دیدار با انتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت کهموضع کیف درباره حل و فصل اوضاع در اوکراین تغییر کرده است، آنها از نیات پیشین خود دور شده و مسائل امنیتی کریمه و سواستوپل را بیرون از مرکز اهمیت قرار داده اند.
رهبر روسیه گفت، که روسیه مجبور شد استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسد تا از نسل کشی مردم محلی که از سوی کیف ترتیب داده شده بود جلوگیری کند. این کار پس از آن اتفاق افتاد که کی یف از اجرای توافقات مینسک خودداری کرد.
پوتین گفت: در عین حال، مسکو همیشه آماده حل مناقشه از طریق دیپلماسی بوده است و طرفین در مذاکرات ترکیه به پیشرفت قابل توجهی دست یافتند.
وی تاکید کرد، اما پس از آن روسیه در بوچا با یک اقدام تحریک آمیز مواجه شد که کاری به آن ندارد.
نیروهای مسلح روسیه شش پست تامین تسلیحات غربی به کی‌یف را منهدم کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2022
نیروهای مسلح روسیه شش پست تامین تسلیحات غربی به کی‌یف را منهدم کردند
پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تحریک مستقیم کی یف توسط لندن برای حمله به اهدافی در قلمرو روسیه به سرعت با پاسخی متناسب مواجه خواهد شد.

وزارت دفاع روسیه درباره اظهارات معاون وزیر خارجه بریتانیا مبنی بر اینکه استفاده کی یف از تسلیحات ارسالی از سوی لندن برای حمله به اهدافی در خاک روسیه لزوما مسئله ساز نیست، گفت: "یادآور می شود که تحریک مستقیم کی یف توسط لندن به چنین اقداماتی، در صورت تلاش برای انجام آنها، با پاسخ سریع ما مواجه خواهد شد. نیروهای روسیه تمام وقت در آماده باش برای حمله متقابل با تسلیحات دقیق دوربرد به مراکز تصمیم گیری در کی یف، هستند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала