جزئیات قانون جدید ممنوع الخروجی برای مسئولان ایرانی و خانوده های آنها

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جزئیات قانون جدید ممنوع الخروجی برای مسئولان ایرانی و خانوده های آنها
جزئیات قانون جدید ممنوع الخروجی برای مسئولان ایرانی و خانوده های آنها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
اشتراک
ابوترابی: قانون نمی تواند خانواده مسئولان را ممنوع الخروج کند زیرا طبق قانون فقط فرد مجرم می تواند ممنوع الخروج شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس ایران با اشاره به ممنوع الخروج کردن خانواده مسئولان، اظهار داشت: طبق قانون جدید مجلس مسئولان بعد از اتمام مسئولیت شان به مدت سه سال ممنوع الخروج می شوند و در این سه سال، دوران مسئولیتش رسیدگی می‌شود تا مشخص شود که فرد خطایی داشته است یا نه.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: در زمان مسئولیتشان نمی‌توان مسئولی را ممنوع الخروج کرد زیرا به کارهای محول نمی توانند برسند از این رو قانونی در دستورکار مجلس است که مسئولان را بعد از اتمام مسئولیتشان به مدت سه سال ممنوع الخروج می کند.
ابوترابی با اشاره به پویش ثبت شده در سامانه فارس من مبنی بر ممنوع الخروج کردن خانواده مسئولان، بیان داشت: قانون نمی تواند فردی یا افرادی از خانواده مسئولان را بدون هیچ جرمی ممنوع الخروج کند؛ زیرا اعمال هر فرد مخصوص خود فرد است و اگر مسئولی جرمی یا خطایی انجام داده باشد خود وی باید پاسخگو باشد.
این نماینده مردم در مجلس ایران در پاسخ به این سوال که اگر بعد از سه سال مشخص شد که مسئولی در دوران مسئولیتش خطایی کرده است اما از کشور خارج شده است چه اقدامی صورت خواهد گرفت؟، گفت: قانون هنوز برای آن چیزی ندیده است، اما اگر چنین موردی اتفاق بیفتد از طریق مراجع قانونی و اینتر پل پیگیری خواهیم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала