اردوغان: ترکیه به تلاش های خود درباره اوکراین ادامه خواهد داد

© Sputnik / Sergey Guneevاردوغان: ترکیه به تلاش های خود درباره اوکراین ادامه خواهد داد
اردوغان: ترکیه به تلاش های خود درباره اوکراین ادامه خواهد داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
اشتراک
دفتر رئیس جمهور ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهور اردوغان به اهمیت آتش بس، راهروهای انسانی مؤثر و تخلیه ایمن اشاره کرد و گفت که ترکیه به هر کاری که در توان دارد برای توقف این روند که به همه آسیب می زند و تحقق بخشیدن به آن ادامه می دهد، ادامه می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در جریان گفتگو با همتای روس خود ولادیمیر پوتین، بر ضرورت آتش بس زودهنگام در اوکراین تاکید و خاطرنشان کرد که آنکارا آماده کمک از هر جهت است.
در همین حال پسکوف در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا می تواند اطلاعات رسانه های ترکیه در مورد گفتگوی روز سه شنبه پوتین و اردوغان را تایید کند، گفت: می توانم تأیید کنم، علاوه بر این، می توانم بگویم که قبلاً گفتگوها نیز اتفاق افتاده است و می توانم تأیید کنم. در واقع، وضعیت اوکراین مورد بحث قرار گرفته است. ما گزارش مفصل تری ارائه خواهیم کرد.
ماه گذشته، استانبول میزبان مذاکراتی بین هیئت‌ های روسیه و اوکراین برای بحث در مورد موضوعات مورد مناقشه و یافتن راهی برای خروج از درگیری بود.
پیش از آن، چندین دور مذاکرات بین دو طرف در خاک بلاروس برگزار شد که در آن تفاهم در مورد ایجاد کریدورهای بشردوستانه مشترک برای تخلیه غیرنظامیان و تحویل غذا و دارو به نیازمندان حاصل شد.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала