آیا لوازم آرایش، زنان را مبتلا به دیابت می‌کند؟

© Photo / Maria Morriلوازم آرایش
لوازم آرایش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
اشتراک
پلی فلوئورو کسیل یک خانواده از هزاران ماده شیمیایی مصنوعی بالقوه است که در محیط و بدن انسان بسیار پایدار هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه " everydayhealth "، پلی فلوئورو کسیل یک خانواده از هزاران ماده شیمیایی مصنوعی بالقوه است که در محیط و بدن انسان بسیار پایدار هستند؛ مواد پلی فلوئورو کسیل PFAS که گاهی اوقات به "مواد شیمیایی برای همیشه" نیز نامیده می‌شوند در محیط زیست تخریب نمی‌شوند. محققان دریافتند زنانی که سطوح بالایی از این مواد در خونشان دارند تا دو برابر احتمال ابتلا به این بیماری را دارند.
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی به کار رفته در لوازم آرایشی و تابه‌های نچسب ممکن است خطر ابتلا به دیابت را در زنان دو برابر کند.
معلوم شد حلوا خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2022
معلوم شد حلوا خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد
محققان آمریکایی ۳۳۰۲ زن در سنین ۴۲ تا ۵۲ سال قبل از یائسگی را با آزمایش خون برای پلی- فلوئورو آلکیل مورد بررسی قرار دادند و مشخص شد، این دسته از افراد ۲.۶۲ برابر بیشتر از سایر افراد در معرض دیابت هستند.
براساس پژوهش صورت گرفته بسیار از اقلام لوازم آرایشی حاوی فلوئور - نشانگر مواد "پرفلوئورو آلکیل و پلی فلوئورو آلکیل" (پی‌اف‌اِی‌اس) که به عنوان "مواد شیمیایی دائمی" هستند که از آن در ماهیتابه‌ها و ظروف نچسب، فرش، و محصولات مصرفی دیگر استفاده می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала