آزمایش سامانه هوشمند تامین توپخانه نیروی زمینی ایران موفقیت آمیزِ بود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / توپخانه
توپخانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
اشتراک
ارشد نظامی ارتش ایران: این سامانه در هیچ یک از ارتش‌های جهان وجود ندارد و بومی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، امیر سرتیپ سیاوش میهن دوست، ارشد نظامی ارتش ایران اعلام کرد که سامانه مانیتورینگ و تراز ربعی توپخانه در مرکز آموزش توپخانه و موشک‌های شهید صیاد شیرازی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در اصفهان رونمایی شد.
وی در ادامه با اشاره به آزمایش موفقیت آمیزِ سامانه هوشمند تامین توپخانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: "این سامانه در هیچ یک از ارتش‌های جهان وجود ندارد و بومی است. این سامانه با اتکا به متخصصان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و دانش بنیان و بدون الگو گرفتن از کشوری طراحی و ساخته شده است.
لیزر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2022
آزمایش موفقیت آمیز سامانه دفاع موشکی لیزری اسرائیل
این سامانه می‌تواند فعالیت‌های تیم آتش را تسهیل و نظارت بر شلیک چند توپ را از مسافت قابل ملاحظه‌ای برای افسر تیر و کنترل آتش با دقت بیشتری امکان پذیر سازد.
در این سامانه، دقت، سرعت و اثرگذاریِ آتش توپخانه چند برابر و تأمینِ امنیتِ نیروها هم لحاظ شده است. چابک‌سازیِ یگان‌های توپخانه بر اساس آخرین تهدیدات ضروری است. حضورِ یگانِ واکنش سریعِ توپخانه در میدان نبرد ضروری است که با این سامانه می‌توان به این راهبرد دست یافت.
سامانه مانیتورینگ و تراز ربعی توپخانه امکان تشخیص زاویه تبر توپخانه را داراست و مشخص می‌کند گلوله در چه بردی اصابت کند که پیش از این در مراکز توپخانه تشخیص آن به وسیله دستی و شاخص انجام می‌شد. این سامانه ظریب ایمنی و حفاظت نیروهای خود را در تیراندازی توپخانه ارتقا می‌بخشد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала