گفتگوی رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل درباره ایران

© REUTERS / JONATHAN ERNSTجو بایدن رئیس جمهور آمریکا و نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2022
اشتراک
کاخ سفید در بیانیه‌ای از گفتگوی رئیس جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل درباره مسائل مختلفی از جمله نقش ایران در منطقه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، وبگاه کاخ سفید در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل خبر داده و نوشت که رئیس جمهور بایدن روز یک‌شنبه با نخست‌وزیر نفتالی بنت گفت‌وگو کرد تا درباره نگرانی‌های مشترک منطقه‌ای و چالش‌های امنیتی جهانی از جمله آن چه تهدید ناشی از ایران و نیروهای نیابتی‌اش عنوان شده، صحبت کنند.
این بیانیه می‌افزاید: آن دو بر ارتباط شخصی قوی‌ای که از زمان سفر نخست‌وزیر به واشنگتن در تابستان گذشته ایجاد شده است، تاکید کردند. این رابطه شخصی باعث شده است تیم‌های دیپلماتیک و امنیت ملی ما جانی تازه بگیرد که این دو طرف را قادر می‌سازد بر سر موضوعات سخت به مواضعی مشترک برسند.
در بیانیه کاخ سفید آمده است: رئیس جمهور از سفر مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر اسراییل به واشنگتن در هفته جاری استقبال کرد. رئیس جمهور همچنین دعوت سفر به اسراییل در ماه‌ها آتی را قبول کرد.
کاخ سفید همچنین در بیانیه‌اش آورده است: رئیس جمهور تلاش‌های مداوم مقامات اسراییلی و فلسطینی را نیز برای پایین آوردن تنش‌ها و اطمینان‌ یافتن از به پایان بردن صلح‌آمیز ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار داد. او بر حمایت پابرجایش از اسراییل و نیازهای دفاعی آن تاکید کرده و از تخصیص تاریخ‌ساز و مهم مبلغ یک میلیارد دلار به تجدید ذخایر و انبارهای سامانه گنبد آهنین اسراییل استقبال کرد.
بیانیه کاخ سفید می‌افراید: آن دو تعهد کردند مرتب برای پیگیری فعالیت‌های مهم گروه مشورتی راهبردی آمریکا-اسراییل به ریاست مشاوران امنیت ملی در تماس باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала