پنتاگون: آمریکا خواهان تضعیف روسیه است

© AFP 2023 / US Department of Defenseوزیر دفاع ایالات متحده لوید آستین رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده
وزیر دفاع ایالات متحده لوید آستین رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2022
اشتراک
لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده، روسیه را ضعیفتر از آن می خواهد که بتواند در جنگ دیگری بجنگد
به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، روز دوشنبه یک روز پس از سفر به اوکراین برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور و اعضای کابینه‌ اش، به خبرنگاران گفت که ایالات متحده می‌ خواهد درگیری در اوکراین، روسیه را آنقدر "ضعیف" کند که به یک کشور همسایه "تهاجم" کند.
آستین در پاسخ به این سوال که " اهداف آمریکا برای موفقیت " را در اوکراین چگونه تعریف می کند، اظهار داشت: واشنگتن می خواهد یک سرزمین مستقل، یک کشور دموکراتیک، که قادر به حفاظت از قلمرو مستقل خود باشد، باقی بماند.
وی سپس اضافه کرد که ایالات متحده مایل است روسیه را در جریان درگیری با اوکراین " تضعیف" ببیند.
آستین مدعی شد: این کشور قبلاً توانایی نظامی و بسیاری از نیروهای خود را از دست داده است.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده، سخنان آستین را تکرار کرد و اعلام کرد که مسکو قبلاً در هدف فرضی خود "در کنترل کامل اوکراین، سلب حاکمیت و سلب استقلال آن" شکست خورده است. با این حال، روسیه تمایلی برای اشغال یا "تسلیم کردن" اوکراین از نظر نظامی یا غیر آن ابراز نکرده است.
بلینکن اثرات تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده و متحدانش را ستود و اعلام کرد که "استراتژی" حمایت گسترده از اوکراین، فشار گسترده علیه روسیه را به نتیجه رسانده است.
روز دوشنبه، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، اعلام کرد که قصد دارد سفیر فعلی ایالات متحده در اسلواکی بریجت برینک، را به عنوان سفیر ایالات متحده در اوکراین بفرستد و بدین ترتیب جای خالی ای را که از سال ۲۰۱۹ باز شده بود، پر کند. با این حال، او هنوز در کشور مستقر نخواهد شد، بلکه در عوض تا زمانی که واشنگتن سفارت خود را در کی یف بازگشایی کند، از لهستان به لووف در غرب اوکراین "سفرهای یک روزه" خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала