آیا تعرفه برق مشترکان در ایران رایگان خواهد شد؟

CC BY 4.0 / IRNA / کنتور برق
کنتور برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2022
اشتراک
کارشناس: الگوی مصرف متناسب با دوران گرم یا سرد و نیز اقلیم هر استان تعیین‌شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکان شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد که مشترکان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی در صورت کاهش مصرف برق تا ۵۰ درصد الگوی مصرف استان محل اقامت خود، مشمول تعرفه رایگان برق خواهند شد.
وی در ادامه افزود: "البته الگوی مصرف متناسب با دوران گرم یا سرد و نیز اقلیم هر استان تعیین‌شده است. تلاش بر این است که با شناسایی این مشترکان و صحت سنجی اطلاعات ارسالی اقدام لازم برای بهره‌مندی افراد شناسایی‌شده از برق رایگان صورت گیرد.
سازمان بهزیستی اطلاعات مربوط به ۴۵۰ هزار مشترک را در قالب یک سی دی به شرکت توانیر ارسال کرده است که ۷۰ تا ۸۰ هزار مورد از این اطلاعات قابل شناسایی نیست.
رضا اردکانیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2020
وزیر نیرو در باره افزایش قیمت آب و برق توضیح داد
الگوی مصرف در مناطق عادی در ماه‌های غیر گرم ۲۰۰ کیلووات ساعت و در ماه‌های گرم ۳۰۰ کیلووات ساعت است و در استان‌های گرمسیر یک در ماه‌های گرم ۳ هزار کیلووات ساعت، گرمسیر ۲, ۲۰۰۰ کیلووات ساعت، گرمسیر سه، ۵۰۰ کیلووات ساعت است.
به‌عبارتی‌دیگر مشترکانی که بیش‌تر از الگو مصرف کنند، متناسب با این افزایش از یارانه آن‌ها کاسته خواهد شد. همچنین درصورتی‌که مصرف مشترکانی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند کمتر از نصف الگوی تعیین‌شده باشد تعرفه آن‌ها رایگان خواهد بود.
درواقع این تغییرات شامل حال ۲۵ درصد از مشترکان می‌شود که حدود ۹ درصد از آن‌ها نیز کمی بیش از الگو مصرف دارند که باکمی کاهش در مصرف، می‌توانند مصرف خود را به کمتر از الگوی تعریف شده برساند؛ درواقع می‌توان گفت صورتحساب ۷۵ درصد از مشترکان تغییری نکرده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала