مکرون: دوره دوم ریاست جمهوری من پرتلاطم اما تاریخی خواهد بود

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2022
اشتراک
امانوئل مکرون، پیروز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گفت که دوره دوم ریاست جمهوری او برای این کشور آرام نخواهد بود، بلکه در تاریخ ثبت خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور کنونی فرانسه در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری 53.91 درصد را به دست آورده است، رقیب او، رهبر حزب راست افراطی رالی ملی، مارین لوپن، 46.09 درصد، بر اساس آمار وزارت کشور این کشور پس از شمارش 71 درصد آرا در فرانسه بدست امده است.
مکرون به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در نخستین سخنرانی پس از پیروزی گفت که دوره دوم ریاست جمهوری او برای این کشور آرام نخواهد بود، بلکه در تاریخ ثبت خواهد شد.
رئیس جمهور فرانسه برای یک دوره پنج ساله با رای مستقیم بدست اورد. رای گیری در دو دور انجام می شود، دور اول در 10 آوریل برگزار شد و 12 نامزد در آن شرکت کردند. مکرون و لوپن به دور دوم راه یافتند.
در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، پس از شمارش 100 درصد آرا انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، مکرون 27.84 درصد و لوپن 23.15 درصد آرا را در دور اول به دست آوردند.
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2022
نظرسنجی: مکرون پیشتاز دور دوم انتخابات فرانسه است
دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه 10 آوریل برگزار شد و دور دوم رای گیری 24 آهمین ماه برگزار می شود.

بر اساس این داده ها، ژان‌ لوک ملانشون، رهبر حزب چپ‌ گرای "فرانسه تسلیم‌ ناپذیر با 21.95 درصد آرا در جایگاه سوم قرار دارد و اریک زمور، نامزد راست افراطی با 7.07 درصد آرا در جایگاه چهارم قرار گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала