انتقاد کاربران از شرط عجیب برای پرداخت وام فرزندآوری +ویدئو، عکس

© Fotolia / Nick Freundبچه نوزاد
بچه نوزاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2022
اشتراک
وام فرزندآوری تنها به ساکنان شهرهایی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری آنها زیر ۲.۵ باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ثبت‌نام وام فرزندآوری از روز گذشته در ایران آغاز شده است و بر اساس مصوبه مجلس و دستور بانک مرکزی، وام قرض‌الحسنه فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، وام فرزند دوم، سوم و چهارم به ترتیب ۴۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان است و خانواده‌هایی که ۵ فرزند و بیشتر دارند مشمول وام ۱۰۰ میلیون تومانی شوند.
کاربران بسیار زیادی اما، در فضای مجازی به شرط عجیب دریافت وام فرزندآوری اشاره می‌کنند و با واکنش‌های انتقادی این موضوع را مطرح می‌کنند. این کاربران با خشم از اینکه دولت و مسئولین بارها آنها را با وعده‌های پوشالی سرگرم کرده‌ و هر بار برای ثبت‌نام خودروی بدون قرعه‌کشی، دریافت وام مسکن، وام ازدواج و اکنون وام فرزندآوری، آنها را بازیچه‌ی خود می‌کنند به تندی واکنش نشان می‌دهند.
متقاضیان وام فرزندآوری عنوان می‌کنند پس از وارد کردن اطلاعات پدر و فرزند متولد شده پیام زیر روی صفحه، نمایش داده شده است: "بر اساس اعلام مرکز آمار، نرخ باروری شهر محل تولد پدر ۲٫۶۱ و نرخ باروری شهر محل تولد فرزند ۲٫۶۱ است. مطابق قانون مصوب مجلس، تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری فقط به فرزندانی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهر محل تولد پدر و فرزند هر دو کمتر از ۲.۵ باشد."
این کاربران با کنایه عنوان می‌کنند با وجود این شرط عجیب، وام فرزندآوری به کمتر خانواده‌ای تعلق می‌گیرد و جای تاسف بسیار دارد که هنگام اعلام پرداخت وام و تسهیلات فرزندآوری این موضوع عنوان نشده بود و این تسهیلات به گونه‌ای شرح داده شده بود که گویا به کلیه خانواده‌هایی که از سال ۹۹ به این سو، صاحب فرزند شده‌اند می‌توانند از وام فرزندآوری استفاده کنند اما حالا با کمال تاسف مشخص شده که در پرداخت این وام محدودیت وجود دارد و همه خانواده‌ها نمی‌توانند از وام استفاده کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала