دریادار تنگسیری: نیروی دریایی سپاه عمق عملیاتی خود را گسترش می دهد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / دریادار تنگسیری: نیروی دریایی سپاه عمق عملیاتی خود را گسترش می دهد
دریادار تنگسیری: نیروی دریایی سپاه عمق عملیاتی خود را گسترش می دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2022
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به برنامه گسترش حوزه مأموریتی "ندسا" به آب‌ های دوردست گفت: تلاش می‌کنیم حضورمان در آب‌ های بین‌المللی در سراسر دنیا استمرار یابد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درباره میزان آمادگی نیروی دریایی سپاه برای مقابله با تهدیدات گفت: ما امروز چه از لحاظ منابع انسانی مؤمن، انقلابی، جهادی و بانشاط و چه از نظر اشراف اطلاعاتی و میدانی بر وضعیت منطقه و تحرکات بدخواهان و همچنین از نظر تجهیزات و تسلیحات دفاعی عملیاتی و ارتقاء سطح آموزش و کسب مهارت‌ های تخصصی و عمومی در بهترین وضعیت آمادگی رزم قرار داریم. ترکیب هم‌ افزای این توانمندی‌ها یک ظرفیت بالا و قدرتمند از انرژی متراکم و با صلابت را تشکیل می‌دهد تا برای انجام هرگونه مأموریت ابلاغی به لحظه و به هنگام اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه ما سازمان رزم خود را بر اساس راهبردهای ویژه مأموریتی تعیین، به‌ روزرسانی و تجهیز می‌کنیم، اظهار داشت: در دو سال اخیر هشت مرحله الحاق تجهیزات تخصصی دفاعی و رزمی دریا پایه در حوزه شناورهای سبک و اقیانوس‌ پیما، پهپاد، شهپاد (شناور هدایت‌ پذیر از دور)، جنگ الکترونیک، هوادریا، زیر سطحی‌ های هوشمند و موشکی به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه داشته‌ ایم که در راستای ارتقاء‌ توان رزم و تولید امنیت پایدار و قدرت بازدارندگی نقش بسیار بسزایی ایفا کرده است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: با الحاق اخیر تجهیزات دفاعی، عملیاتی تخصصی زیرسطحی به توان رزم نیروی دریایی سپاه، عملاً ما در زیر سطح حضور مؤثر داریم و بخشی از سامانه‌ های تهاجمی زیرسطحی هوشمند در این الحاق نمایش داده شد و نمایش مابقی تجهیزات هم بماند برای روز واقعه که به صورت عملیاتی و کاربردی ظرفیت آنها را همگان مشاهده خواهند کرد. نیروی دریایی سپاه در زیر سطح دستاوردهای بسیاری داشته‌ و البته همه توانمندی‌های ما به نمایش در نیامده است.
دریادار تنگسیری با اشاره به ویژگی‌ های منحصر به فرد تجهیزات نیروی دریایی سپاه، گفت: این تجهیزات اولاً کاملاً بومی است و حاصل تلاش علمی تحقیقاتی متخصصان متعهد انقلابی و شرکت‌ های دانش‌ بنیان داخلی است یعنی از صفر تا صد توسط دانشمندان نخبه و فرزندان همین ملت طراحی و تولید شده‌اند. این ویژگی بسیار بسیار مهمی است. شما فرض کنید پیشرفته‌ ترین تجهیز در زیر سطح را در اختیار داشته باشیم که ساخت یک کشور دیگر باشد. این تجهیزات در وقت حادثه از کارآیی می‌افتد چرا که همان کشورها به دلیل اینکه از تکنولوژی آن کاملاً باخبر هستند روش‌ های مقابله با آن را هم می‌دانند. دوماً این تجهیزات کاملاً هوشمند هستند و ما از هوش مصنوعی در تجهیزاتمان استفاده می‌کنیم که بالاترین سطح تکنولوژی است. سوماً از نظر صرفه‌ جویی اقتصادی، هزینه طراحی و ساخت این تولیدات، ۱۰ درصد نمونه‌ های خارجی مشابه آن است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала