غرق شدن قایق پناهجویان در سواحل لبنان

© Sputnik / Andrey Steninغرق شدن قایق پناهجویان در سواحل لبنان
غرق شدن قایق پناهجویان در سواحل لبنان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2022
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی لبنان اظهار کرد: یک کشتی حامل آوارگان سوری روز شنبه در سواحل طرابلس (۹۰ کیلومتری بیروت) پس از برخورد با یک قایق گشتی غرق شد.
به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ هیثم دناوی فرمانده نیروی دریایی لبنان، روز یکشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی که در یکی از پایگاه های دریایی در بندر بیروت برگزار شد، گفت: ملوانان تلاش کردند یک کشتی با مهاجران غیرقانونی را توقیف کنند، اما ناخدای آن مانور ناموفقی انجام داد و با کشتی ما برخورد کرد.

به گفته وی، کشتی بارگیری شده بود و بلافاصله غرق شد. دناوی گفت: همانطور که مشخص شد، او جلیقه نجات و تیوپ به تن نداشت، اما ملوانان ما توانستند بیشتر افراد حاضر در کشتی را نجات دهند. وی در عین حال تاکید کرد که اعضای تیم قایق گشتی برای جلوگیری از متخلف از سلاح استفاده نکرده اند.

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان، ۲۵ آوریل را برای قربانیان کشتی غرق شده، عزای ملی اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری الوطنیه، ملوانان ۱۴ جسد از جمله یک کودک را در دریا پیدا کردند. ۴۸ نفر زنده به ساحل آورده شدند، تعداد دقیق پناهندگانی که تلاش می کنند به قبرس بروند هنوز مشخص نشده است. یک قاچاقچی در قلمون در جنوب طرابلس بازداشت شد که مظنون به دست داشتن در انتقال غیرقانونی افراد به قبرس است.

در سال ۲۰۲۰، شورای عالی دفاع لبنان (HCO) تصمیم به ایجاد واحدهای ویژه برای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی گرفت. از آن زمان تاکنون، امکان جلوگیری از چندین عملیات بزرگ قاچاقچیان برای تحویل پناهجویان سوری و فلسطینی به قبرس وجود داشته است که به دنبال ورود به کشورهای اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، در سال ۲۰۲۱، ۱۵۷۰ نفر به طور غیرقانونی از طرابلس به قبرس رفتند که ۱۸۶ نفر از آنها شهروندان لبنانی هستند که می خواستند کشور را ترک کنند که گرفتار یک بحران اقتصادی شده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала