هشدار رئیس جمهور ایران درباره اقدامات تروریستی در افغانستان

© Photo / IRNAابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2022
اشتراک
در پی تکرار وقوع انفجارهای تروریستی جنایت‌بار در مدارس و مساجد مناطق مختلف افغانستان که به شهادت و مجروحیت شمار قابل توجهی از مردم این کشور انجامیده است، رئیس‌جمهور ایران در پیامی نسبت به گسترش تهدیدها علیه ملت افغانستان و ملت‌های منطقه هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری آنلاین، سیدابراهیم رئیسی ضمن محکومیت شدید انفجارهای تروریستی اخیر در افغانستان، بر ضرورت تامین امنیت همه مردم افغانستان بخصوص امنیت کامل آنها در مدارس، مساجد و مراکز مذهبی تاکید کرد.
مسجد شیعیان در شهر مزار شریف افغانستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2022
انفجار در مسجد شیعیان در شهر مزار شریف افغانستان
رییس جمهور ایران همچنین با تاکید بر مسئولیت حاکمان افغانستان در شناسایی و مجازات تروریست‌‎های عامل حملات اخیر، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی همکاری و بکارگیری همه امکانات خود برای مقابله با تهدید تروریسم تکفیری و جلوگیری از تکرار این فجایع را دارد و همچنین آماده است که در حوزه درمانی نیز به مجروحان این حملات تروریستی کمک های برادرانه خود را ارائه دهد.
در روزهای گذشته تروریست‌ها در جریان چندین انفجار در مدارس، مساجد و در بین صفوف نمازگزاران روزه‌دار در استان‌های مختلف افغانستان از جمله کابل، مزارشریف و قندوز شمار چشمگیری از مسلمانان شیعه و سنی از جمله زنان و کودکان را به خاک و خون کشیدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала