راز برخورد شهاب‌سنگ با زمین فاش شد

© Fotolia / Trahkoتصاویری از برخورد شهاب سنگ با جو زمین+ فیلم
تصاویری از برخورد شهاب سنگ با جو زمین+ فیلم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2022
اشتراک
یک سنگ فضایی که در ژانویه ۲۰۱۴ در سواحل پاپوآ گینه نو در آسمان دیده شد، در واقع یک شهاب نادر است که از فراسوی منظومه شمسی سرچشمه گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای " slashgear"، مقامات ایالات متحده تأیید کردند که یک سنگ فضایی که در ژانویه ۲۰۱۴ در سواحل پاپوآ گینه نو در آسمان دیده شد، در واقع یک شهاب نادر است که از فراسوی منظومه شمسی سرچشمه گرفته است.
این شهاب با نام CNEOS ۲۰۱۴-۰۱-۰۸ شناخته می‌شود. این شهاب‌سنگ در ۸ ژانویه ۲۰۱۴ فرود آمد، اما تا هفته گذشته مقامات دولتی منشأ این سنگ فضایی را تأیید نکرده بودند.
فضا پیمای آمریکاییکرو دراگون در  ایستگاه فضایی بین‌المللی لنگر انداخت + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2022
تلاش ناموفق سرآشپز ترکیه‌ای برای ارسال کباب به فضا +ویدئو
این شهاب سنگ در سال ۲۰۱۹ توسط امیر سراج به عنوان "میان‌ ستاره‌ای (interstellar)" یعنی چیزی که از ماوراء منظومه شمسی کشف شده، شناخته شد. سراج در مورد این فرآیند برای ساینتیفیک آمریکا نوشت. او پیش از این حادثه، در حال مطالعه بر روی اولین شهاب میان‌ستاره‌ای شناخته‌شده به نام Oumuamua بود که در اکتبر ۲۰۱۷ شناسایی شد.
مقامات از یافته‌های سراج و تیمش و همچنین اطلاعاتی که از وزارت دفاع ایالات متحده گرفته شده، برای تأیید رسمی این اتفاق استفاده کردند.
سراج در مجله علمی آمریکایی نوشت: شهاب ۲۰۱۴ اکنون یکی از سه شهاب بِین‌ستاره‌ای است که بعد از Oumuamua و Borisov (میان‌ستاره‌ای‌های دیگر) کشف شده است. او گفت که امیدوار است تحقیقات بیشتری در مورد چنین شهاب‌های بین‌ستاره‌ای انجام گیرد تا علوم مررتبط با این کشفیات گسترش یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала