آمریکا در حال آماده سازی اقدامات تحریک آمیز علیه نیروهای مسلح روسیه در اوکراین

© Sputnik / Igor RudenkoВоеннослужащие вооруженных сил России на командно-штабных учениях Воз­душ­но-десантных войск на полигоне Опук в Крыму
Военнослужащие вооруженных сил России на командно-штабных учениях Воз­душ­но-десантных войск на полигоне Опук в Крыму - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آمریکا قصد دارد روسیه را به استفاده از سلاح های کشتار جمعی در اوکراین متهم کند.
به گزارش اسپوتنیک. ایگور کریلوف، فرمانده ناوگان حفاظت در برابر تشعشعات، شیمایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که وزارت دفاع روسیه شواهدی دارد که اثبات می کند آمریکا در حال آماده سازی اقدامی تحریک آمیز برای متهم کردن روسیه به استفاده از تسلیحات کشتار جمعی و شیمیایی در اوکراین است.

کریلوف گفت: وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی در مورد قصد آمریکا برای اقدامات تحریک آمیز با هدف متهم کردن نیروهای مسلح روسیه به استفاده از سلاح های هسته ای شیمیایی، بیولوژیکی یا تاکتیکی دارد. این طرح طراحی شده است و واکنشی به موفقیت روسیه در انجام عملیات ویژه نظامی است.

وی خاطرنشان کرد که از ماه مارس تا آوریل سال جاری، کشورهای غربی مرتبا اظهارات تحریک آمیزی درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح های کشتار جمعی بیان می کنند.
انگلیس متخصصان خرابکاری به اوکراین اعزام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2022
انگلیس متخصصان خرابکاری به اوکراین اعزام کرد
به گفته این مقام روس، محتمل ترین گزینه برای این اقدام آمریکا، تأسیسات شیمیایی و بیولوژیکی در خارکوف و کی یف است و احتمال اقدامی تحریم آمیز در نیروگاه هسته ای زاپروژیه نیز وجود دارد.

کیریلوف گفت: اقدامات تحریک آمیز از جمله برای تحت فشار قرار دادن هند و چین برای اعمال تحریم ها علیه روسیه برنامه ریزی شده است.

وی همچنین افزود: 21 آوریل، یک محفظه با آمپول از یک پهپاد بر روی موقعیت نیروهای روسی انداخته شد و قرار بود باعث انفجار شود، اکنون محتویات آن در حال تجزیه و تحلیل است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала