نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ایران: دولت بصورت اورژانسی برای دارو چاره اندیشی کند

© AP Photo / Ebrahim Norooziداروخانه در ایران
داروخانه در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
اشتراک
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به گرانی قیمت دارو تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و دولت باید برای موضوع داروی مردم چاره‌ای فوری و اورژانسی بیندیشند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، شهباز حسن‌پور با تایید خبر عدم تخصیص ارز ترجیحی دارو از بهمن ماه سال گذشته تاکنون گفت: متاسفانه وضعیت دارو در کشور در روزهای گذشته در شرایط بسیار نابسامانی قرار داشت.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس ایران با بیان اینکه "در این مدت به ویژه اقشاری که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند با مشکلات اساسی روبرو شدند"، خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم طی تماس یا مراجعه به دفاتر نمایندگان به شدت از این وضعیت گلایه‌مند هستند و ابزار نگرانی کرده‌اند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: ضمن اینکه وزارت بهداشت در حال انجام تلاش‌های خود است، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و دولت باید برای موضوع داروی مردم چاره ای فوری و اورژانسی بیندیشند.
حسن‌پور درباره علت گرانی دارو اظهار کرد: به جز موضوع عدم تخصیص ارز ترجیحی، سوءاستفاده هایی که برخی در بازار انجام می‌دهند و همچنین نابسامانی‌های موجود در نظارت موجب گرانی دارو شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала