گرمایش جهانی جریان های دریایی را سرعت بخشیده است

© Photo / ESO / M. Kornmesserگرمایش جهانی جریان های دریایی را سرعت بخشیده است
گرمایش جهانی جریان های دریایی را سرعت بخشیده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
اشتراک
تغییرات آب و هوایی، جریانات آبی را در 77 درصد از اقیانوس های جهان تسریع کرده است. . تغییرات آب و هوایی به نوبه خود می تواند بر حمل و نقل جهانی مواد مغذی و همچنین میکروارگانیسم ها تأثیر بگذارد.
به گزارش اسپوتنیک، یک تیم بین المللی از دانشمندان به سرپرستی محققان مؤسسه اقیانوس شناسی اسکریپس (ایالات متحده آمریکا) اعلام نمودند که تغییرات آب و هوایی جریان های اقیانوسی را تسریع می کند که در عین حال هشدار ها را اعلام می کند. تغییرات آب و هوایی به نوبه خود می تواند بر حمل و نقل جهانی مواد مغذی و همچنین میکروارگانیسم ها تأثیر بگذارد.
مطالعه منتشر شده در مجله Science Advances نشان می دهد که دانشمندان از یک مدل اقیانوس جهانی استفاده کردند تا بفهمند با افزایش دمای سطح دریا چه اتفاقی برای جریان های آبی می افتد. مشخص شد که با گرم شدن، بالاترین لایه‌های لایه اقیانوس چگالی کمتری پیدا می‌کنند، که کنتراست چگالی بین آنها و لایه‌های آب سرد زیر آنها را افزایش می‌دهد. این افزایش لایه‌بندی، به نوبه خود، جریان‌های اقیانوسی نزدیک به سطح را به لایه‌ای نازک‌تر محدود می‌کند و به شتاب آنها کمک می‌کند. این مدل نشان داد که این اتفاق در 77 درصد از اقیانوس های جهان رخ می دهد.
رکورد 70 درجه ای گرما در یکی از کشورهای خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2021
رکورد 70 درجه ای گرما در یکی از کشورهای خاورمیانه
در اوایل سال گذشته، دانشمندان موسسه اسکریپس متوجه شدند که جریان قطبی قطب جنوب مطابق با مدل فعلی اقیانوس در حال شتاب گرفتن است. به گفته نویسندگان این مطالعه جدید، گرم شدن سطح و در نتیجه افزایش لایه‌بندی چگالی در اقیانوس‌های بالایی اثرات پایدار گازهای گلخانه‌ای دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала