گزارش و تحلیل

چرا ایرانیها موقعیت مراکز حساس اسرائیل را لو دادند؟

© Sputnik / Vladimir Astapkovichاسرائیل در اعتراضات ایران دخالتی ندارد
اسرائیل در اعتراضات ایران دخالتی ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
اشتراک
خبری که امروزه نقل محافل خبری شده این است که ایران در نامه ای موقعیت مراکز نگهداری تسلیحات اتمی – بیولوژیک – شیمیایی و خلاصه کشتار جمعی اسرائیل را از کانال اروپایی ها به اسرائیلی ها رسانده است.
این سوال برای بسیاری پیش می آید که وقتی ایرانی ها این اطلاعات مهم را دارند چرا حاضر می باشند این اطلاعات را لو دهند؟
همچنین به احتمال قریب به یقین قطعا ایرانی ها مستقیم از هیچ کسی تقاضا نمی کنند که نامه ای را ببرد و به اسرائیلیها برساند چون آنها را به رسمیت نمی شناسند.
و قطعا هم همینگونه بوده، ایرانی ها هیچ وقت از هیچ کس نمی خواهند نامه و یا پیغامی را به اسرائیل برساند.
پس ماجرا چیست؟
یک خاله خانوم داشتیم که معمولا اگر کسی رازی در دلش بود که آزارش می داد کافی بود برود با این خاله خانوم درد و دل کند، دیگر راز، راز نبود، عالم و آدم از آن خبر داشتند.
جریان اروپایی ها و آمریکایی ها نسبت به اسرائیلی ها هم همین است.
یعنی ایرانی ها به خوبی می دانند اگر میخواهند رازی را بر ملا کنند که اسرائیلی ها از آن خبردار شوند کافی است که آن راز را در اختیار اروپایی ها قرار دهند، و خاله خانوم کارش را انجام می دهد.
 سید ابراهیم رییسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2022
هشدار جدی رئیس جمهور ایران به اسرائیل
ظاهرا جریان هم از این قرار بوده که طی چند ماه اخیر برخی اروپایی ها و البته آمریکایی ها به صورت جسته گریخته تهدیداتی را بر علیه ایران مطرح می کردند مبنی بر اینکه اگر به آنچه آنها در وین ارائه می دهند تمکین نکنند آنها نمی توانند جلوی اسرائیل را بگیرند و احتمال دارد اسرائیل حمله کند و تمام تاسیسات هسته ای و حتی غیر هسته ای ایران را نابود کند.
یا اینکه آنها (آمریکایی ها و اروپایی ها) مجبور هستند دلواپسی های متحدین خود (اینجا منظور فقط اسرائیل است) را در نظر داشته باشند و نمی توانند کاری کنند که آنها را به خطر بیاندازند.
یا اینکه مثلا برداشتن نام سپاه پاسداران از لیست موسوم به تروریستی آمریکا مورد اعتراض لابی های حامی صهیونیست ها در آمریکا است و رئیس جمهوری آمریکا ضعیفتر از آن است که در مقابل اینها بتواند بایستد و اگر می خواهید ما (آمریکایی ها) این کار را انجام دهیم، کاری کنید دلواپسی اسرائیلی ها مرتفع گردد.
البته دیپلماتهای ایرانی هم با لبخند ژکوند معروف خود همیشه گوش می دادند و فقط اظهار می داشتند "صبر کنید".
ظاهرا اروپایی ها تصور می کردند این عبارت "صبر کنید" به معنای آن است که مثلا ایرانی ها پیشنهادهای آنها را بررسی خواهند کرد، اما "صبر کنید" دیپلمات های ایرانی معنای دیگری داشت، معنایش این بود که مقداری صبر داشته باشید تا "میدان ما تکلیفتان را روشن کند".
اینکه ایران بتواند تصاویر هوایی توسط ماهواره های معمولی و یا نظامی و یا حتی توسط پهباد از برخی مراکز حساس اسرائیل تهیه کنند شاید امری قابل پیش بینی باشد اما اینبار ظاهرا مامورین ایران رفته اند داخل مناطق مسکونی و اداری وشهرک های یهودی نشین و...، جاهایی که شاید هیچ کس تصور نمی کند ممکن است اینجا مکان ذخیره تسلیحات کشتار جمعی باشد، این جاها را پیدا کرده و برای اسرائیلی ها علامت گذاری کرده و سپس عکس گرفته اند.
احتمالا هم مدتی اسرائیلی ها به دنبال فرد یا افرادی بوده اند که روی دیوار برخی مراکز ذخیره تسلیحات کشتار جمعی شان علامت گذاری کرده اند و به احتمال زیاد طبق پروتوکل های امنیتی حتی احتمالا برخی از این تسلیحات را جا به جا کرده اند، اما قطعا پیغام از این طریق (علامت گذاری این اماکن) به آنها رسیده که این مراکز لو رفته و انتشار این نامه تاکید بر این بوده که "ما (ایرانی ها) بودیم که درب خانه تان را زدیم".
وقطعا اسرائیلی ها متوجه شده اند که ایرانی ها چه قدر به آنها نزدیک شده اند.
چند صباح پیش گوشی وزیر جنگ اسرائیل و رئیس سازمان اطلاعات اسرائیل را هک کردند و قبل تر نخست وزیر اسرائیل و امروزه دیگر به صورت سنتی رفته اند و پایگاه ها را پیدا کرده اند و تازه علامت گذاری هم کرده اند.
اسرائیل در اعتراضات ایران دخالتی ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
اسرائیل: برای اقدام در ایران به‌ سرعت در حال آماده شدن هستیم
ایرانی ها هم جواب اروپایی ها و آمریکایی ها مبنی بر اینکه دیگر نمی توانند جلوی اسرائیل را بگیرند را به شکل دیگری داده اند و در واقع به آنها گفته اند آنکه شما در گفتگوهای وین باید دلواپس اش باشید ایران است و باید تلاش کنید جلوی ایران را بگیرید و رضایت ایران را جلب کنید و با ایران کنار بیایید، اسرائیلی ها به خوبی می دانند که اگر هر حرکتی در مقابل ایران انجام دهند بهانه ای برای واکنش ایران را فراهم می کنند و قطعا آنها آسیب پذیر تر هستند.
اسرائیلی ها حرف می زنند و هیاهو راه می اندازند اما ما (ایرانی ها) در میدان عمل می کنیم.
اگر هم چنین نبود و اسرائیلی ها دلواپس شرایط میدانی نبودند مطمئن باشید تا به حال ده ها بار همانگونه که بدون توجه به قوانین و مقررات بین المللی به دیگر کشورها حمله کرده اند به ایران هم همه می کردند و همه می دانند مجامع بین المللی در قبال تحرکات اسرائیل کور و کر و لال هستند.
همچنین ایرانی ها نیاز ندارند که بمب اتمی بسازند تا با آن اسرائیل را نابود کنند بلکه کافی است مراکز ذخیره تسلیحات هسته ای اسرائیل را هدف قرار دهند وخودش کار را تمام می کند.
ایرانی ها حتی نیاز ندارند که از ایران موشک به سمت اسرائیل پرتاب کنند (که البته موشک باران عین الاسد و اربیل ثابت کرد که ایرانی ها هم می توانند و هم قدرت کافی را دارند)، کافی است این اطلاعات را در اختیار دشمنان اسرائیل در منطقه از جمله مقاومت فلسطین قرار دهند وآنوقت کار تمام است.
مضاف بر همه اینها اگر واقعا اروپایی ها و آمریکایی ها، آنچنان که اظهار می دارند، دلواپس امنیت منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا هستند پس این نقشه و محل نگهداری تسلیحات کشتار جمعی اسرائیل تشریف ببرند و تحقیق کنند.
با فناوری های نوین حتی اگر این تسلیحات جابه جا هم شده باشند امکان اینکه رد آنها را پیدا کنند هم وجود دارد.
به هر حال همانگونه که اسرائیلی ها دلواپس هستند بقیه کشورهای منطقه نیز دلواپس وجود این تسلیحات در اسرائیل می باشند.
با توجه به شرایط ژئوپولیتیک منطقه ای در صورتی که هر اتفاقی برای این تسلیحات در اسرائیل رخ دهد (حتی اگر حمله ای به اسرائیل نشود و به صورت اتفاقی یکی از این بمب ها منفجر شود) قطعا بسیاری از کشورهای منطقه متضرر خواهند شد.
علاوه بر همه اینها این پیغام ایران می تواند اخطاری برای یهودی های ساکن سرزمین های اشغالی فلسطین نیز باشد تا متوجه باشند زیر زمین شهرک های آنها و در مناطق مسکونی آنها و یا زیر زمین محل کارشان تسلیحات کشتار جمعی پنهان شده و در صورتی که سیاستمداران اسرائیلی بخواهند وارد ماجراجویی ای بر علیه ایران شود اولین افرادی که آسیب می بینند اینها خواهند بود.
این را من چندین بار در مقالات خود تاکید کردم و یکبار دیگر هم تاکید می کنم ایران هیچ مشکلی با یهودی ها ندارد و اگر به تاریخ بشریت نگاهی گذرا بیاندازید می بینید در همه دوران ها یهودی ها در ایران در امن وامان در میان ایرانی ها زندگی کردند و زندگی می کنند.
تنها کشوری در منطقه و شاید در جهان (چون مطمئن نیستم می گویم شاید) که موجودیت یهودی ها در کشورش را به رسمیت شناخته و به موجودیت آنها هویت داده و رسما آنها حق انتخاب نماینده خاص خود را در پارلمان دارند، جمهوری اسلامی ایران است.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
خطیب‌ زاده: حمله اسرائیل بی‌ مکافات نمی‌ ماند
در جامعه ایران هم یهودی ها مانند دیگر شهروندان ایرانی از همه حق و حقوق برخوردار هستند و اگر خودشان اظهار ندارند که یهودی هستند بسیار دشوار است شما بتوانید تشخیص دهید که فردی مسلمان است یا یهودی یا ... بر عکس کشورهای اروپایی و برخی از آنهایی که امروزه مدعی حمایت از یهودیان هستند که زمانی آنها را در گیتوها زندانی می کردند و یا وادارشان می کردند تا لباس خاصی بپوشتند و یا علامت خاصی را بزنند تا نسبت به دیگر افراد جامعه قابل تشخیص باشند.
بماند.
اصل بحث بر این است که ایران با موجودیت مردمان یهودی هیچ مشکلی ندارد بلکه مشکل اصلی ایرانی ها با صهیونیست ها و دیدگاه های آپارتاید که سرزمین مردمان دیگری را تصرف می کنند و هویت آنها را سلب می کنند و همه حقوق انسانی را زیر پا می گذارند است و قطعا به همین دلیل ایران هیچ تمایلی ندارد که با هدف قراردادن تسلیحات کشتار جمعی اسرائیل موجبات کشته شدن چندین ملیون انسان بی گناه ویا گول خورده را فراهم کند و می توان گفت مهمترین هدف این پیغام ایران این بوده و هست که "حواستان باشد با آتش بازی نکنید و ما را وادار نکنید کاری کنیم که خودمان هم تمایل نداریم".
بدیهی است اگر کشورهای غربی و مجامع بین المللی تحزب خود نسبت به صهیونیست ها را کنار بگذارند و به دنبال حل مشکل مردم فلسطین باشند مشکل همه حل خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی هم که چند بار پیشنهاد داده یک رفراندوم برگزار شود تا اهالی خود آن منطقه سرنوشت خود را تعیین کنند و ایران هم اولین کشوری خواهد بود که این تعیین سرنوشت را به رسمیت خواهد شناخت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала