پسکوف: تصمیم انگلیس برای صدور مجوز به گازپروم بانک عملگرایانه است

© AFP 2023 / Yuri KadobnovЛоготип "Газпрома"
Логотип Газпрома - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
اشتراک
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت، تصمیم انگلیس برای صدور مجوز به بانک گازپروم که اجازه دریافت وجه برای تامین گاز به اتحادیه اروپا پول را می دهد، عملگرایانه است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف در خصوص تصمیم جدید پسکوف درباره گازپروم گفت: "ببینید، می دانید که ما همه این تحریم ها را غیرقانونی می دانیم و همچنان به این روش با آنها رفتار می کنیم. کل این وضعیت که توسط کشورهای اتحادیه اروپا و انگلیس و ایالات متحده آمریکا و تعدادی دیگر از کشورهایی که همه این محدودیت‌ها را اتخاذ کرده‌اند آغاز شده است که به طرز چشمگیری زندگی خود آنها را پیچیده می‌ کند."

انگلیس در پایان ماه مارس تحریم‌هایی را علیه بانک گازپروم اعمال کرده بود، روز گذشته مجوزی صادر کرد که به گازپروم بانک و شرکت‌های تابعه آن تا 31 ماه مه اجازه دریافت هزینه های گاز را می‌دهد.
هیئتی از مدیران و کارشناسان گازپروم روسیه در روزهای آینده به ایران سفر می کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
ترکیه شرکت "گازپروم" روسیه را شریک قابل اعتماد در عرضه گاز خواند
پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص تحریم گازپروم گفت، وضعیت در بخش انرژی رو به وخامت است، از جمله به دلیل فشار بر گازپروم؛ در برخی شرکای اروپایی در تلاشند اشتباهات خود در سیاست اقتصادی را به گردن روسیه بیندازند.

پوتین در اظهاراتی گفت: "وضعیت در بخش انرژی در نتیجه اقدامات خلاف بازار و بی ادبانه، از جمله فشارهای اداری بر شرکت گازپروم ما در برخی از کشورهای اروپایی رو به وخامت است. ما شاهد هستیم که شرکای ما بار دیگر در تلاشند اشتباهات خود در حوزه اقتصاد و انرژی را به گردن روسیه بیندازند و حل مسائل و مشکلات ناشی از این موضوع را با هزینه ما حل کنند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала