روانشناس از راه های طولانی تر کردن عمر خود با کمک تفکر سخن گفت

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر روانشناس از راه های طولانی تر کردن عمر خود با کمک تفکر سخن گفت
روانشناس از راه های طولانی تر کردن عمر خود با کمک تفکر سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
اشتراک
بکا لوی، روانشناس و نویسنده کتابی در مورد تفکر، می گوید که اگر یاد بگیرید که سن را به طور مثبت درک کنید، می توانید طولانی تر زندگی کنید و احساس درونی جوانی را حفظ کنید. او در مصاحبه ای با نشریه TampaBayTimes توضیح داد که چگونه می توانید نگرش های منفی را تغییر دهید و بدون استرس با کمک فکر کردن، با نزدیک شدن به دوران پیری روبرو شوید.
به گزارش اسپوتنیک، این روانشناس خاطرنشان می کند: تصورات افراد در مورد پیری تأثیر عمیقی بر سلامت، حافظه و حتی ادراک حسی آنها دارد. باورهای منفی در مورد زندگی در دوران پیری دائماً از صفحه های تلویزیون، فیلم ها، تبلیغات و کتاب ها منتشر می شود.
زمانی که پیری به عنوان یک تجربه منفی (با عباراتی مانند فرسوده، سالخورده و غیره) تلقی می شود، با نزدیک شدن به این دوره، افراد استرس بیشتری را تجربه می کنند. اما اگر دیدگاه‌ها در مورد پیری مثبت باشد، چنین افرادی با وجود همه چیزها ، تمایل بیشتری به زندگی و افزایش فعالیت پیدا می کنند.
لوی، استاد روانشناسی، از طریق مطالعات متعدد نشان داده است که نگاه مثبت به سالمندی می تواند کیفیت زندگی را بهبود بخشد و حتی بر رفاه و حافظه افراد مسن تأثیر مثبت بگذارد. در یکی از مطالعاتی که این روانشناس بر آن تکیه می کند، مشخص شد افرادی که دارای باورهای مثبت درباره دوره پیری هستند، به طور متوسط ​​7.5 سال بیشتر عمر می کنند. لوی معتقد است که تغییر و تقویت نگرش مثبت در مورد سن، به خودی خود از طرق مختلف امکان پذیر است.
Участница горного трейл-марафона Мацеста чай по чайным плантациям и территории Национального парка в Сочи - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2022
ورزش، سپری در مقابل پیری مغز
وی توصیه می کند از همه به نگرش خود را در مورد سن نظم بخشیده و از خود بپرسید: "پنج کلمه اولی که وقتی به یک فرد مسن فکر می کنم به ذهنم می رسد چیست؟" به عقیده لوی، توجه و درک دیدگاه های شخصی در مورد سالمندی، اقدامی ضروری برای شروع دگرگونی ادراک است.
این روانشناس با کمال تأسف واقعیتی را بیان می کند که در جامعه مدرن، گرایش های " تبعیض سنی وجود دارد. لوی ابراز تاسف می کند: "متاسفانه، تمایلی به سرزنش افراد مسن به جای در نظر گرفتن سایر دلایل بالقوه برای رفتار یا شرایط آنها وجود دارد. او به همه توصیه می کند که درک مثبتی از پیری داشته باشند و فقط روی تصاویر دلپذیر تمرکز کنند.
وی توضیح می دهد من به شما توصیه می کنم برای شروع پنج تصویر مثبت پیدا کنید. سعی کنید در هر یک از آنها ویژگی هایی را بیابید که تحسین می کنید و دوست دارید مثلاً توانایی رفع درگیری ها یا کارمندی وظیفه شناس بودن. این روانشناس توضیح داد که افراد مختلف می توانند نقاط قوت متفاوتی داشته باشند. او همچنین خواستار توسعه ارتباطات با نسل‌های دیگر و یادگیری نگاه مثبت به آنچه سال‌ها بعد در انتظار هر فرد است، شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала