حمله تند احمدی‌نژاد به دولت فعلی ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمود احمدی نژاد
محمود احمدی نژاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
اشتراک
محمود احمدی نژاد، رئیس حمهور اسبق ایران طی سخنانی در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی استان گیلان دولت ایران به رهبری سید ابراهیم رئیسی را به شدت مورد انتقاد قرار داد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبسایت دنیای اقتصاد، محمود احمدی‌نژاد به وجود میلیون ها انسان متفکر، صاحب نظر و با تجربه در جامعه ایران اشاره کرد و گفت: چگونه ممکن است چند نفر بگویند که فقط آنها می فهمند ولی یک ملت نمی فهمد؟
وی با اشاره به فراگیر بودن نارضایتی در ایران گفت: احساس عمومی این است که در حال درجا زدن یا عقب گرد هستیم، فرصت ها استفاده نمی شود و به تهدید تبدیل می گردد، سرمایه های کشور نه تنها مورد استفاده قرار نمی گیرد، بلکه با اتلاف بخش مهمی از آن مواجهیم و این به معنای آن است که وضع ما رو به بهبود نیست و کشورمان خوب اداره نمی شود.
تصویری متفاوت از احمدی نژاد در کنار همسر و خواهرش+عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.03.2022
تصویری متفاوت از احمدی نژاد در کنار همسر و خواهرش+عکس
احمدی نژاد بر ضرورت ریشه یابی علت پیدایش چنین شرایطی در کشور تاکید کرد و افزود: انقلاب ۵۷ یک اتفاق بزرگ بود اما باید ببینیم که چرا به اینجا رسیدیم. بعضی ها می خواهند بگویند که این اتفاق از اساس غلط بود، در حالی که این تصور اشتباهی است زیرا ممکن نیست که یک ملت همه با هم و در یک فضای معنوی و اتحاد، به میدان بیایند و تصمیمی غلط بگیرند. انقلاب ملت ایران قطعا تصمیم درستی بوده است.
وی تمرکز ثروت و قدرت و چند برابر شدن حجم دولت نسبت به قبل از انقلاب را مورد سوال قرار داد و گفت: معلوم نیست که ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایران چکاره هستند؟ چند نماینده که هر کدام چند هزار رای آورده اند، خودشان می بُرند و می دوزند. در سیاست خارجی هم که مردم اصلا نقشی ندارند. در یک مقطع کوتاهی، در موضوع هسته ای همه ملت آمدند و خواسته خود را فریاد زدند و یک تاثیری در سیاست خارجی گذاشتند اما الان هیچکس نمی داند که در سیاست خارجی چه می گذرد؟ با چه کسی داریم می جنگیم، با چه کسی داریم دوست می شویم؟ طالبان می آید و می رود و مردم هم نقشی ندارند. اگر از مردم ایران سوال کنیم که آیا موافقید ایران از طالبان حمایت کند تا بر افغانستان حاکم شود؟ چند درصد با آن موافقت دارند؟ وقتی مردم در جریان تصمیم گیری نیستند برای چه کسی دارید کار می کنید؟ اگر می خواهیم وضع کشورمان اصلاح شود، تمام اینها را باید تبیین کنیم.
احمدی نژاد کمک به استقرار طالبان در افغانستان را اشتباه تاریخی دولت ایران توصیف کرد وافزود: این طالبان بستر رشد داعش و القاعده است و آنها هم به سرعت دارند خودشان را سازماندهی می کنند. اصلا استقرار طالبان، اگر ده تا هدف داشته باشد، هدف اول آنها زدن جمهوری اسلامی است. به نظر من آمریکا جمهوری اسلامی را فریب داد و پاکستان و بقیه کشورها کمک کردند و طالبان خیلی راحت آمدند و بر حکومت تکیه زدند. اصلا تیری شلیک نکردند و مهمترین ماموریت آنها نیز زدن ایران است و الّا آمریکا آنها را با ۸۰ میلیارد دلار اسلحه مستقر نمی کرد. به نظرم خطر اصلی آنجاست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала